پی آر پی دست | جراح و متخصص ارتوپدی | دكتر سید سعید مهاجرزاده مشهد

1400/10/28

دست ها به عنوان عضو عملكردی بدن كه كارایی زیادی در زندگی افراد دارند ، با فاكتورهای داخلی و بیرونی مواجه هستند كه می توانند منجر به بروز درد و تغییر شكل در پوست این عضو شوند. با افزایش سن ، قرارگیری در معرض اشعات مضر خورشید و مواردی از این قبیل ؛ شاهد پیدایش روند پیری در مفاصل دست و حتی پوست دست ها خواهیم بود ؛ پی آر پی درمانی می تواند علاوه بر كنترل و درمان درد موجود در دست ها ، در راستای جوانسازی آن ها نیز بسیار مثمر ثمر واقع گردد.

پی آر پی دست | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد : مطب دكتر سید سعید مهاجرزاده  با افتخار كلیه خدمات پزشكی ارتوپدی و پی آر پی دست را با كیفیت بالاو با حمایت انواع بیمه نامه  و استفاده از جدیدترین متدهای درمانی و به روزترین تجهیزات و امكانات در مشهد در اختیار هموطنان قرار می دهد. ما در این مطلب علاوه بر پی آر پی دست به موضوعات پرجستجوی پی آر اف مو چیست - معایب پی ار پی - دور سانتریفیوژ برای پی ار پی - نحوه تزریق پی آر پی - درمان خار پاشنه با پی آر پی خواهیم پرداخت.

پی آر پی دست در مطب دكتر سید سعید مهاجرزاده هم اكنون بر اساس نیاز بیماران در شهر مشهد انجام می گردد. جهت هرگونه مشاوره قبل از پی آر پی دست با یكی از شماره های مطب تماس برقرار نمایید ما سعی خواهیم كرد به پرسش هایی پی آر اف مو چیست - معایب پی ار پی - دور سانتریفیوژ برای پی ار پی - نحوه تزریق پی آر پی - درمان خار پاشنه با پی آر پی در این مطلب پاسخ دهیم .

AkT7TOY9JP

بدن انسان به‌طور ذاتی قابلیت ترمیم بافت‌های خود را دارد ولی در برخی از مناطق، این قابلیت بدن به حد كافی قدرتمند نیست. سلول‌های جدید همیشه و در همه جای بدن به‌منظور جایگزینی سلول‌های پیر و فرسوده تولید می‌شوند ولی با كهولت سن، این فرایند كند می‌شود. حتی در افراد جوان نیز، در برخی از موارد بافت غضروفی سرعت‌ترمیم پایینی دارد. عارضه‌های به خصوصی مانند آرتروزهای تخریبی می‌توانند باعث ایجاد درد شدید در مفاصل شده كه می‌توان علائم این عوارض را به كمك داروهای مرسوم، به‌طور موقتی از بین برد، ولی این داروها نمی‌توانند خود عارضه را درمان كنند. با كمك داروهای بازسازی‌كننده و روش پی آر پی (PRP) بدن به‌سرعت خود را تغییر داده و مشغول‌ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود.
مفصل شانه یكی از بزرگ‌ترین مفاصل در بدن است كه از تحرك زیادی برخوردار است. روتاتور كاف (عضلات گرداننده شانه) گروهی از عضلات و تاندون‌ها هستند كه در اطراف مفصل شانه قرار دارند و مفصل را در محل خود نگه می‌دارند و باعث ثبات و حفظ قابلیت حركتی مفصل شانه می‌شوند. شایع‌ترین علت درد شانه پارگی عضلات گرداننده شانه و تاندونیت (التهاب تاندون‌های شانه) می‌باشند. التهاب مفصل شانه نیز یكی دیگر از دلایل متداول ایجاد درد شانه می‌باشد. جهت رفع درد شانه معمولاً از داروهای مُسكن بدون نیاز به نسخه پزشك، داروهای ضد التهابی، تزریق استروئید و فیزیوتراپی استفاده می‌شود. در صورتی كه این روش‌ها تاثیری در تسكین درد نداشته باشند، از روش تزریق پلاسمای غنی از پلاكت (پی آر پی) جهت بهبود عارضه (بدون ایجاد جای زخم و  جلوگیری از تخریب بافت) استفاده می‌شود. روش پی آر پی به عنوان روش درمانی مؤثر، بی‌خطر و غیر جراحی جهت بهبود آسیب‌دیدگی عضلات، رباط‌ها و تاندون‌ها به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد
تزریق پلاسمای غنی از پلاكت برای درمان آسیب‌دیدگی‌ها و عارضه‌های مختلفی به كار برده می‌شود. این عارضه‌ها عبارتند از:
آرتریت شانه [h3]
آرتریت باعث تخریب غضروف می‌شود و در نتیجه در زمان حركت شانه و دست، درد ایجاد می‌شود. آرتریت علاوه بر ایجاد درد می‌تواند سبب ورم و آسیب‌دیدگی مفصل نیز بشود. انواع مختلف آرتریت عبارتند از:
آرتروز: در این عارضه در اثر افزایش سن، غضروف بین استخوان‌ها در مفصل شانه تخریب شده و باعث ایجاد التهاب و درد می‌شود.
آرتریت روماتوئید: در این عارضه اختلال در عملكرد دستگاه ایمنی بدن باعث تخریب پوشش غضروف بین استخوان‌ها در مفصل شانه می‌شود. این عارضه معمولاً بر مفاصل مختلفی در بدن تأثیر می‌گذارد.
آرتریت ناشی از آسیب‌دیدگی: این نوع آرتریت در اثر شكستگی یا آسیب‌دیدگی شانه ایجاد می‌شود.
شانه یخ‌زده
این عارضه زمانی ایجاد می‌شود كه كپسول بافت همبند اطراف شانه ضخیم و منقبض شود و درنتیجه منجر به سفتی و درد شانه در اثر محدودیت حركتی می‌شود. شانه یخ‌زده معمولاً در بزرگسالان در سنین بین 40 تا 60 سالگی بروز می‌كند و می‌تواند در اثر بیماری‌هایی مانند دیابت، كم‌كاری و پركاری تیروئید، پاركینسون و بیماری‌های قلبی ایجاد شود. همچنین امكان دارد این عارضه در اثر عدم تحرك شانه برای مدت طولانی پس از آسیب‌دیدگی بروز كند. به همین علت یكی از اقدامات مهم در روند بهبود، فیزیوتراپی می‌باشد.
تزریق پلاسمای غنی شده یا پی آر پی برای درمان شانه یخ‌زده نیز مورد استفاده می‌شود.
دست اندام مهمی در نیم‌تنه فوقانی بدن محسوب می‌شود. شما برای انجام هركاری نیاز به دست‌ها و حتی انگشتان خود دارید. بنابراین وقتی در این اندام دچار مشكلاتی مانند درد، آرتروز و بی‌حسی می‌شوید؛ انجام كارهای ساده روزانه نیز برای‌تان دشوار خواهد شد. در این شرایط باید به دنبال پزشك فوق تخصص دست باشید كه بسیار هم كمیاب است. اما نگران نباشید؛ چرا كه ما در كلینیك فوق تخصصی دست دكتر سید سعید مهاجرزاده بهترین فوق تخصص دست در مشهد را در اختیار داریم و می‌توانیم انواع درمان‌های موثر برای رفع مشكلات و بیماری‌های دست را با بهترین كیفیت به شما عرضه كنیم.

پی آر پی دست | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد پی آر پی دست و پی آر اف مو چیست - معایب پی ار پی - دور سانتریفیوژ برای پی ار پی - نحوه تزریق پی آر پی - درمان خار پاشنه با پی آر پی كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.