• خانه
  • وبلاگ
  • درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/11/03

درمان با سلول های بنیادی با استفاده از سلول های بنیادی آمنیوتیك (ASC) به یكی از موضوعات مورد توجه در دنیای ارتقا سلامت تبدیل شده است. برای افرادی كه با شرایط و درد مرتبط با مفاصل دست و پنجه نرم می كنند و روش های استاندارد و رایج كمكی به تسكین آنها نمی كند، درمان با سلول های بنیادی آینده ای امیدواركننده را ترسیم می كند. به ویژه زمانی كه قدرت بازسازی سلول های بنیادی آمنیوتیك با منبع دیگری از سلول های بنیادی یعنی پلاسما سرشار از پلاكت (PRP) تركیب شده باشد.

درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی و موضوعات پرجستجوی هزینه تزریق سلولهای بنیادی در زانو - طول عمر بیماران اسكلرودرمی - داروی گیاهی برای درمان اسكلرودرمی - تغذیه در بیماران اسكلرودرمی - اسكلرودرمی و مرگ - درمان زخم اسكلرودرمی - درمان قطعی بیماری اسكلرودرمی خواهیم پرداخت.

درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی و پرسش هایی هزینه تزریق سلولهای بنیادی در زانو - طول عمر بیماران اسكلرودرمی - داروی گیاهی برای درمان اسكلرودرمی - تغذیه در بیماران اسكلرودرمی - اسكلرودرمی و مرگ - درمان زخم اسكلرودرمی - درمان قطعی بیماری اسكلرودرمی بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


qkuyxlCvJe

آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) پا و مچ پا یك بیماری مزمن است كه باعث التهاب دردناك مفاصل می‌شود. التهاب می‌تواند چنان شدید باشد كه بر ظاهر و عملكرد اندام‌های پایینی بدن تاثیر بگذارد. این بیماری معمولا در مفاصل كوچك دست‌ها و پاها شروع می‌شود، و بر روی مفصل‌های مشابه در هر دو طرف بدن تاثیر می‌گذارد. بیش از 90 درصد افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید علائمی در پا و مچ پای خود ایجاد می‌كنند. آرتریت روماتوئید یك بیماری خودایمن است، به این معنی كه سیستم ایمنی بدن را وادار به حمله به بافت‌ها و استخوان‌های خود می‌كند. مفاصل در بدن شما با یك پوشش با نام سینوویوم ( synovium ) پوشیده شده است. این پوشش متحرك به مفاصل اجازه می‌دهد تا به راحتی از طریق پوشش خود قابل حركت باشند. آرتریت روماتوئید در پا و مچ پا به این پوشش آسیب می‌رساند و موجب التهاب و تورم در كل این مناطق می‌شود.این بیماری به مفاصل، بافت های اطراف و رباط‌های مربوط به مفاصل آسیب می رساند. این رباط‌های ضعیف شده یا نابود شده می‌توانند باعث بدشكلی مفصلی در پا شوند. نرم شدن استخوان‌های اطراف می‌تواند منجر به شكستگی‌های شدید و در نهایت فروپاشی كامل استخوان آسیب دیده شود.
علل روماتیسم مفصلی پا و مچ پا  چیست؟
علت دقیق روماتیسم مفصلی پا و مچ پا ناشناخته است. زنان بیش از مردان تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرند، و از هر سه زن یك نفر مبتلا به این بیماری می‌شود. علائم این بیماری معمولا بعد از 40 سالگی ظاهر می‌شود. در بروز این امر ممكن است یك عامل ژنتیكی نیز وجود داشته باشد، به نظر برخی از افراد به دلیل وراثت خانوادگی احتمال ابتلا به آرتریت روماتویید بیشتری دارند. پزشكان معتقدند كه یك ماده شیمیایی یا یك فاكتور محیطی موجب بیماری در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌شود.
پیشرفت اخیر فن آوری پزشكی اجازه می‌دهد تا پزشكان از طریق تزریق سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های مختلف پا و مچ پا، از جمله آرتروز درمان كند. اكنون می توان با استفاده از این روش‌های درمانی پیشرفته، آسیب ها و بیماری‌های دژنراتیو كه قبلا قابل بهبودی نبودند را سریعا مورد درمان قرار دهند. به طور سنتی، تزریق استروئید (كورتیزون درمانی) برای درمان بیماران مبتلا به آرتروز پا و مچ پا استفاده می‌شد. استروئیدها آرتروز را درمان نمی‌كنند – آنها تنها با كنترل درد و تورم،، باعث كاهش علائم و عوارض بیماری می‌شوند. علاوه بر این، تنها انواع خاصی از استروئیدها را می‌توان در ناحیه پا و مچ پا به دلیل خطر بالقوه آن برای آسیب رساندن به غضروف‌های مرتبط، استفاده كرد. در مقابل، با تزریق سلول‌های بنیادی یا پلاسمای غنی از پلاكت در مناطق آسیب دیده، پزشكان امروزه می‌توانند به بهبود طبیعی آرتروز و همچنین كنترل علائم آن كمك كنند.
درمان با سلول های بنیادی و همچنین پی آر پی (PRP) برای آرتروز مچ پا و پا، مزایای متعددی دارد كه در زیر به آن اشاره می‌شود:
سلولهای بنیادی عوامل ضد التهابی تولید می‌كنند (به عنوان مثال سیتوكاین‌ها) كه به كنترل علائم التهاب در محل آسیب دیده كمك می‌كنند. سلول‌های بنیادی همچنین اسید هیالورونیك ترشح می‌كنند، كه حركت مفاصل بدن را تسهیل می‌كنند.
بر خلاف استروئید‌هایی كه فقط باعث كاهش علائم و عوارض بیماری می‌شوند، درمان با سلول‌های بنیادی می‌تواند ساختار مفاصل را نیز برای كنترل آرتروز ترمیم و بازسازی كند. سلول‌های بنیادی رشد می‌كنند و به سلول‌های سالم جدید در بدن متمایز می‌شوند. مطالعات نشان داده‌اند كه تزریق سلول‌های بنیادی می‌تواند غضروف آسیب دیده را در مدل‌های مختلف حیوانی ترمیم و بازسازی نماید.
این روش‌ غیر تهاجمی بوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به جراحی ندارد و بنابراین دوره بهبودی و نقاهت كوتاه تری به نسبت جراحی‌های معمول نیاز دارد.

درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد درمان روماتیسم با سلولهای بنیادی و هزینه تزریق سلولهای بنیادی در زانو - طول عمر بیماران اسكلرودرمی - داروی گیاهی برای درمان اسكلرودرمی - تغذیه در بیماران اسكلرودرمی - اسكلرودرمی و مرگ - درمان زخم اسكلرودرمی - درمان قطعی بیماری اسكلرودرمی كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.