• خانه
  • وبلاگ
  • تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/11/03

دیسك كمر یكی از اختلالاتی است كه می‌‌تواند باعث بروز درد زیاد در ناحیه كمر شود. روش‌های مختلفی برای درمان دیسك كمر وجود دارد كه برخی از آنها می‌‌توانند به درمان دیسك كمر كمك كنند مگر آن كه بیمار واقعاً به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد كه اغلب از جراحی به عنوان آخرین روش درمانی یاد می‌شود. امروزه از یك روش درمانی جدید استفاده می‌‌شود كه با نتایج غیرقابل باوری همراه است این روش حیرت انگیز اوزان درمانی نام دارد كه از آن تحت عنوان درمان دیسك كمر با اوزون نیز یاد می‌شود. درمان دیسك كمر توسط اوزون یك روش نوین است كه به كنترل و كاهش میزان فتق دیسك و درد می‌پردازد بدون آن كه بیمار به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد.

تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر و موضوعات پرجستجوی مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - فیلم اوزون تراپی دیسك كمر - نظرات مردم درباره اوزون تراپی - درد بعد از تزریق اوزون - اوزون تراپی دیسك كمر چیست - هزینه تزریق اوزون برای دیسك كمر - عوارض اوزون تراپی دیسك كمر - آیا اوزون درمانی خوب است خواهیم پرداخت.

تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر و پرسش هایی مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - فیلم اوزون تراپی دیسك كمر - نظرات مردم درباره اوزون تراپی - درد بعد از تزریق اوزون - اوزون تراپی دیسك كمر چیست - هزینه تزریق اوزون برای دیسك كمر - عوارض اوزون تراپی دیسك كمر - آیا اوزون درمانی خوب است بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


TmDYWGjUAm

دیسك كمر چگونه تشخیص داده می‌شود؟
تشخیص دیسك كمر یا فتق دیسك با بررسی سابقه پزشكی بیمار و انجام معاینات جسمانی شروع می‌شود.
• متخصص مغز و اعصاب یا جراح ستون فقرات سوالاتی را از شما می‌پرسد تا بداند آیا شما برای راه رفتن یا دفع مدفوع و ادرار مشكل دارید یا خیر. شاید این سوالات به نظر شما بی ربط باشد اما برای اطمینان از اینكه فشار قابل توجهی به دیسك فتق یافته ستون فقرات یا اعصاب روده و مثانه وارد نمی‌شود بسیار ضروری است. در صورت تایید این علائم و نشانه‌ها شما به معاینات اورژانسی و انجام عمل جراحی نیاز خواهید داشت.
• پزشك برای تشخیص دقیق درخواست عكس برداری را خواهد بود. سی تی اسكن می‌تواند فتق دیسك را نشان دهد اما معمولاً یك تست بسیار موثق و معتبر تلقی نمی‌شود.
• اسكن ام آر آی معتبرترین تست برای تشخیص دیسك كمر است اما ممكن است فتق خفیف دیسك تشخیص داده نشود به ویژه در مواردی كه شما باید روی میز مخصوص دراز بكشید زیرا در این حالت فشار كمتری به دیسك وارد می‌‌شود و در مقایسه با حالتی كه می‌‌نشینید دیسك كمر دچار بیرون زدگی خواهد شد.
• سی تی میلوگرام روشی است كه در آن ماده حاجب به درون كانال نخاعی تزریق می‌شود و فرآیند عكس برداری انجام می‌شود تا پزشك بتواند به طور دقیق به بررسی وضعیت شما بپردازد و علائم و نشانه‌هایی كه دارید را تشخیص دهد.
اوزون تراپی یا درمان با اوزون چیست؟
اوزون تراپی یك روش درمانی برای بهبود دیسك كمر است و هدف از انجام آن این است كه تركیبی از اوزون و اكسیژن برای تنفس در اختیار بدن قرار بگیرد. از این روش در بیماری‌های مختلفی از قبیل ام اس، سرطان و موضوع مورد بحث ما یعنی دیسك كمر استفاده می‌شود. اوزون تراپی یك روش بسیار رایج و محبوب برای درمان دیسك كمر است و به عنوان یك جایگزین برای عمل جراحی و پایان دادن به درد حاصل از دیسك كمر در نظر گرفته می‌شود. این روش تهاجم كمی دارد و پزشك اوزون را به همراه استروئید به درون دیسك آسیب دیده و عضلات اطراف دیسك تزریق می‌‌كند. هدف از انجام این روش دقیقاً همانند عمل جراحی، از بین بردن قسمت فتق یافته دیسك و كاهش التهاب است. با این روش تا ۱۵ درصد از میزان فتق دیسك كاسته خواهد شد.
تزریق اوزون در عضلات اطراف مهره باعث تولید آنزیم‌های آنتی اكسیدان می‌شود كه به موقع منجر به خنثی شدن سم حاصل از مواد داخل هسته دیسك یافته كه باعث تورم عصب شده است، خواهد شد. تزریق اوزون به طور مستقیم به درون دیسك باعث تولید یك نوع پروتئین می‌شود كه درون هسته ژله مانند دیسك وجود دارد. هنگامی ‌كه از حجم دیسك كاسته می‌‌شود فشاری كه به عصب وارد می‌شود كم خواهد شد و شما درد كمتری را احساس خواهید كرد. نتایج حاصل از درمان با این روش در ۸۰ درصد از بیماران بسیار رضایت بخش است.
مزایای اوزون تراپی نسبت به عمل جراحی:
علاوه بر آنكه دوران بهبود پس از تزریق اوزون و عوارض جانبی حاصل از آن در مقایسه با عمل جراحی كمتر است و سایر مزایای تزریق اوزون به شرح زیر می‌باشند:
• باعث تغییر آناتومی ناحیه مورد نظر نخواهد شد
• شما فقط به ۶ ساعت بستری شدن در بیمارستان نیاز خواهید داشت
• پس از درمان نیازی به توان بخشی نخواهید داشت
• یك روش بدون درد است
در كلینیك دكتر سید سعید مهاجرزاده بیماران توسط بهترین دكتر ارتوپد در ایران و مجرب‌ترین دكتر دیسك كمر مشهد معاینه می‌شوند. در این كلینیك، این پزشك متخصص است كه تصمیم می‌گیرد بیمار با كدام روش درمان شود. پزشكان این مجموعه علاوه بر تجربه بالا، تخصص استفاده از انواع روش‌های تشخیصی و درمانی را نیز دارند.

تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر و مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - فیلم اوزون تراپی دیسك كمر - نظرات مردم درباره اوزون تراپی - درد بعد از تزریق اوزون - اوزون تراپی دیسك كمر چیست - هزینه تزریق اوزون برای دیسك كمر - عوارض اوزون تراپی دیسك كمر - آیا اوزون درمانی خوب است كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.