• خانه
  • وبلاگ
  • ورزشهای مضر برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
ورزشهای مضر برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

ورزشهای مضر برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/11/28

اگر مبتلا به بیماری آرتروز زانو هستید، ورزش را باید بخشی از سبك زندگی خود قرار دهید اما نكته حائز اهمیت شناخت تمرینات صحیح و روش صحیح انجام آن‌ها همچنین شناخت ” ورزش‌های مضر برای آرتروز زانو ” و اجتناب از انجام آن‌هاست.

ورزشهای مضر برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  ورزشهای مضر برای آرتروز زانو و موضوعات پرجستجوی بدنسازی و آرتروز زانو - دوچرخه سواری و آرتروز زانو - بهترین ورزش برای آرتروز زانو - فیلم ورزش برای آرتروز زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه - ایا اسكات برای زانو ضرر دارد - آرتروز زانو و پیاد خواهیم پرداخت.

ورزشهای مضر برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به ورزشهای مضر برای آرتروز زانو و پرسش هایی بدنسازی و آرتروز زانو - دوچرخه سواری و آرتروز زانو - بهترین ورزش برای آرتروز زانو - فیلم ورزش برای آرتروز زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه - ایا اسكات برای زانو ضرر دارد - آرتروز زانو و پیاد بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


cdKWydWb2eغضروف در زمان بروز آرتروز زانو دستخوش تغییراتی تدریجی می شود از جمله: خاصیت كشسانی خود را از دست می‌دهد، به مرور سخت و سفت می‌شود، ترك بر می‌دارد و حین انجام فعالیت یا در اثر ضربه راحت‌تر از پیش آسیب می‌بیند و فرسوده می‌شود. بنابراین چون استخوان‌ها نمی‌توانند به سهولت روی غضروف ناهموار حركت كنند. استخوان تحریك می‌شود و باعث زانو درد می‌گردد. سر استخوان‌های درگیر ضخیم می‌شود و خارهای استخوانی شكل می‌گیرند.
اگر تمرینات به درستی انجام شود، ورزش می‌تواند درد آرتروز را كاهش دهد و توانایی در انجام فعالیت‌های بدنی روزانه را بهبود بخشد؛ از جمله تاثیرات ورزش كه باعث بهبودی می‌شود: تعادل هورمونی، كاهش قند خون، بهبود تحمل غضروف مفصلی، تقویت عضلات. ورزش همچنین قدرت عضلانی را بهبود می‌بخشد، عضلات قوی‌تر قادرند وزن بدن را با كارآیی بیشتری تحمل كنند و مقداری از بار مفاصل را برطرف كنند. با این حال، انجام ورزش “اشتباه” یا استفاده از فرم ضعیف ممكن است درد را افزایش دهد یا باعث تحریك مفصل شود. به یاد داشته باشید كه هنگام شروع یك برنامه ورزشی جدید، ممكن است “درد عضلانی” را تجربه كنید، كه متفاوت از درد مفصل است. احساس درد عضلانی به مدت ۲۴-۴۸ ساعت بعد از تمرین طبیعی است و اصلا جای نگرانی نیست. با این حال، ایمن‌ترین و موثرترین راه برای شروع یك برنامه ورزشی معمولاً مشورت با یك متخصص دارای مجوز مانند یك فیزیوتراپیست، می‌تواند بهترین تصمیم باشد. از مهم‌ترین ورزش‌های مضر برای آرتروز زانو می‌توان به ورزش‌های جهشی كه در آن ورزشكار با تمام وزن به طور ناگهانی بر روی مفصل پاها فرود می‌آید و فشار زیادی به پاها خصوصا زانو‌ها وارد می‌كند این ورزش‌ها شامل والیبال، بسكتبال، فوتبال، تمامی ورزش‌های رزمی و كشتی اشاره كرد. حركات ورزشی دیگر كه در حالت مفصل خمیده، ورزشكار باید بچرخد سبب آسیب مستقیم به مینیسك و رباط صلیبی می‌شود؛ بنابراین انجام درست حركات برای تقویت درست عضلات در بیماری آرتروز زانو زیر نظر یك متخصص می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری كند. حركات ورزشی ممنوعی برای ارتروز زانو وجود دارند كه احتمال انجام نادرست آن‌ها بیشتر از انجام درست آن‌هاست از جمله:                                                                                                     كشش پا
انجام این حركت دشوار است و ماندن در این حالت نیز سخت است و به طور كلی یك حركت كششی نامناسب است، به خصوص زمانی فرد كه به پشت خم شود. دلیل این امر آن است كه زانوی خم شده همزمان با چرخش می‌چرخد كه بر مینیسك و كنار مفصل زانو فشار زیادی وارد می‌شود.
جهیدن و پرش از روی مانع
افراد مبتلا به آرتروز زانو بای به طور خیلی جد از جهش رو به جلو و عقب و همچنین به طرفین خودداری كنند.                                                             حركت لانگ
در هنگام انجام حركت لانگ، باید جلوی زانو را در راستای مچ پا و پشت زانو رو به زمین و هم راستا با شانه‌ها و لگن قرار گیرد. در حالی كه شانه‌ها رو به پایین است و قسمت میان تنه در گیر می‌شود باید كمر و قفسه سینه صاف باشد. زانوی جلویی نباید به سمت داخل باشد، اگر افراد مبتلا به آرتروز زانو، عضلات در انجام حركت لانژ زیاده‌روی كند ممكن است باعث آسیب‌دیدگی شود. با زدن زانو به زمین، كیسه‌های مایع در بالای كشكك زانو تحریك شده و باعث بروز درد، تورم، كبودی و حتی دررفتگی و شكستگی زانو می‌شود. در این صورت علاوه بر تحریك، راحتی و روان بودن در هنگام حركات كاهش یافته و سبب كاهش قدرت و نیرو می‌شود.
اسكات
برای انجام حركت اسكات پیستول، پایین تنه باید از قدرت زیادی برخوردار باشد زیرا در این حركت، در وضعیت دولا و خمیده روی یك پا قرار می‌گیرید. تكرار این حركت فقط در چند مرتبه می‌تواند باعث خستگی عضلات همسترینگ، گلوتئوس و چهار سر ران و عضلات تثبیت كننده كوچك‌تر در مچ‌های پا و زانوها شود، از این رو انجام آن برای افراد مبتلا به آرتروز زانو توصیه نمی‌شود.
نحوه‌ی درست دویدن
دویدن می‌تواند سلامت كلی بدن را افزایش دهد و روشی مناسب برای كنترل وزن باشد بعلاوه این ورزش برای افراد مبتلا به آرتروز بسیار توصیه شده. با این حال، برخی هشدارها را به هنگام دویدن باید جدی گرفت.                                                                                                                                     بالا و پایین رفتن از پله‌ها
اگرچه بالا و پایین رفتن از پله‌ها ممكن است باعث صدمه دیدن زانو‌ها شود، اما می‌تواند تمرین تقویتی خوبی برای عضلات پا و ران باشد. فایده‌ی دیگر آن داشتن اثر محافظتی بر غضروف مفصل است، این فعالیت‌های ورزشی برای كاهش سرعت شروع آرتروز بسیار مهم است.

ورزشهای مضر برای آرتروز زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد ورزشهای مضر برای آرتروز زانو و بدنسازی و آرتروز زانو - دوچرخه سواری و آرتروز زانو - بهترین ورزش برای آرتروز زانو - فیلم ورزش برای آرتروز زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه - ایا اسكات برای زانو ضرر دارد - آرتروز زانو و پیاد كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.