• خانه
  • وبلاگ
  • آیا اوزون تراپی عوارض دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
آیا اوزون تراپی عوارض دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

آیا اوزون تراپی عوارض دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/11/28

اوزون درمانی (ozonetherapy) از ازن كه گازی بی رنگ و متشكل از سه اتم اكسیژن است استفاده می كند. برخی محققان بر این عقیده هستند كه ازن دارای اثرات درمانی است و این نوع درمانی برای بیش از 150 سال است كه مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا اوزون تراپی عوارض دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  آیا اوزون تراپی عوارض دارد و موضوعات پرجستجوی نظرات مردم درباره اوزون تراپی - آیا اوزون تراپی مو عوارض دارد - مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر - فیلم اوزون تراپی دیسك كمر- عوارض اوزون تراپی دیسك كمر - اوزون تراپی دیسك كمر در مشهد - بهترین دكتر اوزون تراپی خواهیم پرداخت.

آیا اوزون تراپی عوارض دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به آیا اوزون تراپی عوارض دارد و پرسش هایی نظرات مردم درباره اوزون تراپی - آیا اوزون تراپی مو عوارض دارد - مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر - فیلم اوزون تراپی دیسك كمر- عوارض اوزون تراپی دیسك كمر - اوزون تراپی دیسك كمر در مشهد - بهترین دكتر اوزون تراپی بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


JuIywpgmvfاثرات ازن درمانی، پایدار و ایمن است. اگرچه، ازن به خود خود دارای اثرات خطرناك نیز می باشد. قرارگیری در معرض ازن منجر به افزایش چشمگیر ریسك مرگ بر اثر بیماری دستگاه تنفسی می شود و زمانی كه در دود غلیظ به همراه نیتروژن دی اكسید وجود داشته باشد، اثراتی سمی بر روی ریه افراد به جا می گذارد. حتی مقدار اندكی از ازن می تواند باعث سوزش ریه و گلو، سرفه، كمبود نفس و آسیب به بافت ریه شود كه آن را مستعد عفونت می كند. مواردی وجود دارد كه ازن درمانی، اثرات منفی از خود بروز داده كه برخی از آنها شدید بوده است. این اثرات جانبی گزارش شده به شرح زیر است:
    كمبود نفس و سایر مشكلات تنفسی
    غیرفعالسازی آنزیم
    تورم عروق
    گردش خون ضعیف
    مشكلات قلبی
    افزایش ریسك سكته
    آسیب به پرده گوش در هنگام دمیدن از طریق گوش
    پارگی روده به علت دمیدن مقعدی
    آمبولی ریوی و مرگ در زمان تزریق وریدی
این اثرات منفی نادر هستند و تحت شرایط نرمال، ازن درمانی ایمن است. اثرات جانبی ناشی از اوزون درمانی می تواند با توجه به نوع درمانی كه فرد بیمار متحمل شده، تغییر كند. ازن تحت هیچ شرایطی نباید استنشاق شود. اگر ازن وارد دهان، بینی یا چشم شود، می تواند باعث سوزش و سرفه، حالت تهوع، استفراغ یا سردرد شود. اگر شدت قرارگیری در معرض ازن بیشتر شود منجر به مشكلات تنفسی می گردد. اگرچه، طبق نظر مركز پزشكی بیولوژیكی آمریكا، سایر روش های درمانی نیز می توانند دارای عوارض جانبی باشند. یكی از اثرات جانبی اصلی كه افراد ممكن است با آن مواجه شوند، واكنش هركس‌هایمر است. این واكنش می تواند علائمی شبیه آنفولانزا در فرد ایجاد كند و به طور كوتاه مدت، شرایط وی را بدتر نماید. اگر اوزون درمانی از طریق دمیدن مقعدی انجام شود، فرد ممكن است احساس ناراحتی، گرفتگی و نیاز به خارج كردن گاز داشته باشد. این اثرات جانبی، موقتی هستند. ازن درمانی، استفاده از گاز ازن قابل حل در آب برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها است. ازن از سه اتم اكسیژن تشكیل شده و هم خانواده اكسیژن معمولی است كه دارای دو اتم اكسیژن می باشد. از ازن از سال 1800 به طور ایمن استفاده می شود و به علت اینكه بسیاری از پزشكان پیشگام، امروزه از این روش در درمان بیماری های سخت استفاده می كنند، در آمریكا در حال كسب محبوبیت است.  ازن درمانی با افزایش مقدار اكسیژن در بدن، به كاهش لخته شدن خون، سم زدایی كبد، كاهش اسید اوریك در بدن، بهبود جریان خون و تامین اكسیژن، از بین بردن ویروس، باكتری و قارچ و بهبود فعالیت گلبول های سفید كمك می كند.
در مصارف پزشكی، گاز تولیدشده از اكسیژن طبی با دوز دقیق استفاده می شود و هرگز مورد استنشاق قرار نمی گیرد. در كلینیك درمان های جایگزین ما، ازن درمانی یكی از ایمن ترین روش های موجود است و وجود اثرات جانبی، بسیار نادر می باشد.  سال 1980 مطالعه ای توسط انجمن پزشكی آلمان برای ازن درمانی انجام شد كه نتایج 5579238 جلسه درمانی با حضور 644 درمانگر و 384775 بیمار مورد بررسی قرار گرفت. از اینها فقط 0?000007% (40 مورد) اثرات جانبی رویت شد. از نظر آماری ثابت شده كه ازن یكی از ایمن ترین روش های درمانی موجود است.

آیا اوزون تراپی عوارض دارد | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد آیا اوزون تراپی عوارض دارد و نظرات مردم درباره اوزون تراپی - آیا اوزون تراپی مو عوارض دارد - مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - تزریق اوزون برای پارگی دیسك كمر - فیلم اوزون تراپی دیسك كمر- عوارض اوزون تراپی دیسك كمر - اوزون تراپی دیسك كمر در مشهد - بهترین دكتر اوزون تراپی كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.