• خانه
  • وبلاگ
  • استراحت بعد از پی آر پی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
استراحت بعد از پی آر پی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

استراحت بعد از پی آر پی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/01

طبق توصیه پزشكان متخصص پس از انجام PRP زانو، لازم است بیمار یك روز را كاملا استراحت كرده و طی دو روز آینده استفاده از مفصل زانو را محدود كند، اما توجه داشته باشید كه به طور كلی حركت به بهبود سریع مفصل بسیار كمك خواهد كرد. نكته مهم این است كه مصرف هرگونه دارو ممكن است در روند بهبودی تاثیرگذار باشد مگر اینكه مصرف آنها تنها تحت نظر پزشك معالج انجام شود.

استراحت بعد از پی آر پی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  استراحت بعد از پی آر پی زانو و موضوعات پرجستجوی فیلم تزریق پی آر پی زانو - پی آر پی زانو در مشهد - تزریق پی آر پی زانو چیست - ورزش بعد از پی آر پی - درد بعد از پی آر پی زانو - پی آر پی زانو درد دارد؟؟ - مراقبت های بعد از پی ار پی خواهیم پرداخت.

استراحت بعد از پی آر پی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به استراحت بعد از پی آر پی زانو و پرسش هایی فیلم تزریق پی آر پی زانو - پی آر پی زانو در مشهد - تزریق پی آر پی زانو چیست - ورزش بعد از پی آر پی - درد بعد از پی آر پی زانو - پی آر پی زانو درد دارد؟؟ - مراقبت های بعد از پی ار پی بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


McvW9nzqR3 

مراقبت های بعد از پی آر پی : دریافت نتایج مطلوب از روش درمانی پی آر پی كه تحت عنوان پلاكت درمانی نیز شناخته می شود ، همانند سایر روش های درمانی ، نیازمند رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از آن می باشد   طبق توصیه پزشكان بهتر است ، بیماران حداقل به مدت 24 الی 72 ساعت پس از انجام پی آر پی زانو ، استراحت كنند ؛ آن ها تا مدتی نیز باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری كنند.

1- افرادی كه تحت این روش درمانی بوده اند ، باید تا دو هفته پس از درمان از مصرف داروهای ضد پلاكت هم چون آسپرین خودداری كنند ؛ علاوه بر آن بیماران باید تا 4 هفته بعد از درمان نیز از مصرف كورتن اجتناب كنند.
2- برنامه توانبخشی بعد از تمرین كمك می‌كند تا نتایج مثبت راحتتر به دست بیایند. توانبخشی اولیه بر محافظت از روند بهبود و طیفی از حركات ملایم متمركز است. پس از مراحل اولیه، نوبت به تمرینات قوی سازی و تمرینات كنترل عصبی-عضلانی در سراسر اندام تحتانی می‌رسد. در مراحل نهایی توانبخشی، تمركز بر كنترل و توقف حركت اندام تهتانی در حركات خاص ورزشی مانند تغییر مسیر و حركات چرخشی خواهد بود. اشخاصی كه تحت این روش درمانی بوده اند ، باید به این نكته توجه كنند كه شركت در برنامه طب فیزیكی و توان بخشی كه پزشك به آن توصیه كرده است ، از اهمیت به سزایی برخوردار است و سبب جواب دهی بهتر ، می شود ؛ بنابراین در این باره سهل انگاری نكنید.
3- بیمارانی كه پی آر پی زانو انجام داده اند ، باید به مدت 24 ساعت پس از انجام آن از رفتن به حمام اجتناب كنند.
4- از اصلی ترین نكات دوران نقاهت پی آر پی زانو ، می توانیم به استفاده از یخ به منظور ماساژ اشاره كنیم ؛ این مسئله كمك شایانی به بهبودی بیماران می كند ،  طبق توصیه پزشك بهتر است بیماران هر 8 ساعت یك بار از كمپرس یخ استفاده كنند هر بار به مدت ۲۰ دقیقه روی زانوی خود یخ قرار دهند. و این كار را تا سه روز ادامه دهند .
5- در صورتی كه پس از انجام پی آر پی ، احساس درد داشتید پس از اجازه از پزشك معالج خود اقدام به مصرف مسكن نمایید.

بعد از گذشت ۶ تا ۸ هفته از تزریق پی‌آر‌پی باید برای ارزیابی و بررسی میزان اثربخشی كار مجددا به پزشك خود مراجعه كنید. در این جلسه می‌توانید در مورد اقدامات احتمالی بعدی نیز با پزشك خود صحبت كنید.

استراحت بعد از پی آر پی زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد استراحت بعد از پی آر پی زانو و فیلم تزریق پی آر پی زانو - پی آر پی زانو در مشهد - تزریق پی آر پی زانو چیست - ورزش بعد از پی آر پی - درد بعد از پی آر پی زانو - پی آر پی زانو درد دارد؟؟ - مراقبت های بعد از پی ار پی كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.