• خانه
  • وبلاگ
  • اوزون تراپی چیست |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
اوزون تراپی چیست |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

اوزون تراپی چیست |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/02

اوزون‌ تراپی یا اوزون‌ درمانی به روش درمانی‌ای گفته می‌شود كه جزو پزشكی جایگزین حساب می‌شود و در این روش درمانی برای بهبودی و درمانی بعضی از بیماری‌ها گاز یا مایع یا محلول ازون‌دار را از طریق خوراكی، تزریقی، پوستی وارد بدن بیمار می‌كنند.

اوزون تراپی چیست |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  اوزون تراپی چیست و موضوعات پرجستجوی قیمت اوزون تراپی - مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - اوزون تراپی كمر چیست - نظرات مردم درباره اوزون تراپی - اوزون تراپی پوست - اوزون تراپی برای كرونا - اوزون تراپی گردن - عوارض اوزون تراپی زانو خواهیم پرداخت.

اوزون تراپی چیست |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به اوزون تراپی چیست و پرسش هایی قیمت اوزون تراپی - مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - اوزون تراپی كمر چیست - نظرات مردم درباره اوزون تراپی - اوزون تراپی پوست - اوزون تراپی برای كرونا - اوزون تراپی گردن - عوارض اوزون تراپی زانو بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


jjrbbJVCUm

 

ازون‌ تراپی یك روش درمانی جدید است كه در آن از گاز ازونی كه توسط دستگاه مخصوصی از اكسیژن به دست می‌آید، استفاده می‌شود. غلظت ازون پزشكی توسط پزشك تعیین می‌گردد كه معمولاً بین 20 تا 50 میكروگرم در میلی‌لیتر است. این نوع از اوزون دارای خواص مختلفی است كه از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضد التهاب بودن، ضد درد بودن و اثرات رژنراتیو (ترمیمی) آن اشاره كرد.  اوزون پزشكی می‌تواند در درمان درد، التهاب و تخریب تاندون، مفصل یا دیسك‌ های بین‌ مهره‌ای كمری یا گردنی مؤثر واقع شود. تئوری درمان با اوزون این است كه رادیكال‌های آزاد درون اوزون (اكسیژن سوم ازون) با مواد داخل دیسك واكنش می‌دهد و موجب كاهش التهاب، درد و كوچك شدن فتق دیسك می‌شود. همچنین در آرتروز مفاصل زانو و شانه و سایر مفاصل كه به علت تخریب غضروف مفصلی و وارد شدن آن در فضای مفصلی منجر به ایجاد التهاب، تورم و درد می‌شود، می‌توان از اوزون‌ درمانی استفاده كرد. در حالت معمول، جهت درمان آرتروز مفاصل از كاهش فشار و وزن روی مفصل، داروهای ضد التهابی استروئیدی و غیر استروئیدی، تزریق كورتون و هیالاز در مفصل استفاده می‌شود. همچنین در مواردی كه تخریب مفصل شانه یا زانو شدید است و سن و شرایط طبی بیمار مناسب است، جراحی تعویض مفصل زانو و یا شانه پیشنهاد می‌گردد. در مواردی كه درمان دارویی مؤثر نیست و بیمار كاندید جراحی نیست می‌توان از تزریق ده سی‌سی (10 cc) گاز اوزون بهره جست كه با اثرات ضد التهابی، ضد دردی و ترمیمی آن باعث كاهش التهاب و درد و ترمیم مفصل می‌شود.

روش درمانی اوزون تراپی یا ازن درمانی روشی نسبتا جدید در درمان است. در حقیقت اوزون تراپی پاسخی است به تلاشهای علم پزشكی به یافتن جایگزینی مناسب برای كورتون درمانی. مزیتهای متعددی ازون تراپی را منحصر به فرد كرده است. یكی از اصلی ترین این مزایا این است كه درمان ازون تراپی بدون عارضه مشخص است كه همین امر باعث شده كه در بیماران دیابتی و مسن كه سایر روشها مانند كورتون با مصرف محدودی و عوارض همراه است، كارایی بسیار موثری داشته باشد. مزیت دیگر بسیار مهم ازون تراپی این است كه ریسك عفونت همراه تزریق یك ماده ضد درد و التهاب به داخل مفاصل را نداشته و حتی در برخی بیماران جهت درمان عفونت استفاده میشود
استفاده از گاز اوزون یا اوزون درمانی روشی سالم در درمان بیماری های عضلانی و مفصلی می باشد. در این روش درمانی از گاز ازن كه غلظت آن توسط پزشك معالج تعیین می شود، به صورت كاملا تخصصی در بافت تزریق می شود و بر اساس تبدیل گاز ازن به اكسیژن در بافت رادیكال ها و انرژی آزاد می شود كه درمان دیسك كمر ، درمان سیاتیك ، استفاده می شود.
از تزریق گاز ازن در كنار و یا داخل دیسك به عتوان جراحی بسته دیسك كمر و یا جراحی بسته دیسك گردن كمك ازن درمانی هم نام برده می شود.
انرژی آزاد شده از گاز ازن در بافت موجب تبدیل و آزادسازی انرژی بسیار فوق العاده ای می شود كه ماده تغذیه ای سلول یا ATP سلول را بالا می برد و موجب ترمیم بدون عارضه و طبیعی سلول صدمه دیده از جمله سلول های دیسك كمر می شود . در واقع این انرژی ،ازن درمانی را به عنوان یك پیشرفت جدید و نوین در درمان درد و دیسك و آرتروز در پزشكی روز دنیا مطرح كرد است.
اوزون تراپی یا ازن درمانی دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و نیز اثرات ترمیمی می باشد. بنابراین اوزون تراپی در درمان دردهای ناشی از التهابات مفصلی و نیز دیسك های بین مهره ای، تنگی كانال نخاع، زخم های ناشی از دیابت و … موثر می باشد.

اوزون تراپی چیست | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد اوزون تراپی چیست و قیمت اوزون تراپی - مراقبت های بعد از اوزون تراپی دیسك كمر - اوزون تراپی كمر چیست - نظرات مردم درباره اوزون تراپی - اوزون تراپی پوست - اوزون تراپی برای كرونا - اوزون تراپی گردن - عوارض اوزون تراپی زانو كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.