• خانه
  • وبلاگ
  • اثرات ارتوكین زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
اثرات ارتوكین زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

اثرات ارتوكین زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/02

ارتوكین تراپی یك راهكار درمانی اثربخش و ارزشمند برای افرادی است كه درد زانو، باسن، مچ پا و شانه دارند. همچنین به علت خواص ضد درد و ضد التهابی، ارتوكین را می توان در درمان تاندون ها و عضلات آسیب دیده نیز استفاده نمود. در این روش از سرمی كه از خون خود بیمار گرفته می شود، استفاده می گردد. این سرم حاوی پروتئین های فعال به نام آنتاگونیست های گیرنده اینترلوكین۱ (IL-1Ra) است كه باعث كاهش درد و كاهش التهاب در بافت های آسیب دیده می شود. شایان توجه است كه روش ارتوكین تهاجمی نیست و نیازی به استفاده از مواد خارجی ندارد.

اثرات ارتوكین زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  اثرات ارتوكین زانو و موضوعات پرجستجوی هزینه ارتوكین تراپی - ارتوكین تراپی مشهد - معایب ارتوكین تراپ - آرتروز تراپی چیست - كیت ارتوكین - قرص آرتروز - سلول درمانی زانو خواهیم پرداخت.

اثرات ارتوكین زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به اثرات ارتوكین زانو و پرسش هایی هزینه ارتوكین تراپی - ارتوكین تراپی مشهد - معایب ارتوكین تراپ - آرتروز تراپی چیست - كیت ارتوكین - قرص آرتروز - سلول درمانی زانو بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


EdkHLd6XdF

 

فرایند ارتوكین تراپی شامل خون گرفتن از بیمار و آماده سازی خون است تا پروتئین‌های ضد التهاب و فاكتورهای رشد (سرم خون) به مفاصل یا تاندون‌ها و سایر بافت‌های نرم تزریق شود. ارتوكین منجر به كاهش درد، افزایش دامنه‌ی حركتی و در تسریع بهبود طبیعی می‌شود. ارتوكین تراپی عمدتا در درمان آرتروز، به ویژه آرتروز زانو استفاده می‌شود. این درمان در درجه اول بر نقش اینترلوكین ۱ (IL1) متمركز است.
اینترلوكین ۱ با اتصال به گیرنده‌های خاص “سیتوكین” یك واسطه‌ی كلیدی در پاسخ به التهاب است. با اتصال به این گیرنده‌ها، IL1 باعث روند التهابی می‌شود. سپس با پیشرفت این روند، IL1 و سایر عوامل دخیل در روند التهابی می‌توانند منجر به تخریب بیشتر مفصل شوند. این ممكن است منجر به آرتروز و درد شود.
با ارتوكین تراپی آنتاگونیست IL-1 آزاد می‌شود كه از اتصال IL1 به گیرنده‌ها جلوگیری و این روند التهابی را محدود می‌كند. در عین حال، همچنین ممكن است فاكتورهای رشد را در ناحیه آزاد كند تا تخریب بافت‌های مجاور (به عنوان مثال غضروف مفصل) به حداقل برسد و در واقع باعث بهبود و ترمیم این بافت‌ها شود.
تعدادی از مطالعات اخیر موثر بودن درمان ارتوكین تراپی را به ویژه برای آرتروز مفصلی نشان داده است.
برای كسانی كه با نوع دیگری از تزریق خون به نام پی ار پی آشنا هستند، ارتوكین از نظر تهیه خون خود بیمار، مشابه روش PRP است. اما پس از این روش، آماده سازی به طور قابل توجهی متفاوت است. ارتوكین توانایی افزایش تعداد فاكتورهای رشد در هر روش در مقایسه با PRP را دارد و همچنین دارای مزیت مسدود كردن IL-1 و در نتیجه مسدود كردن پاسخ التهابی است.  بنابراین ارتوكین بیشتر در مورد مشكلات مفصلی مانند استئوآرتریت‌ها كه بیشتر یك عنصر التهابی دارند استفاده می‌شود.  

مزایای استفاده از ارتوكین تراپی شامل موارد زیر است:
عوارض جانبی بسیار نادر
ضد التهاب
احیا كننده
درد را كاهش می دهد
تحرك را بهبود می‌بخشد
تاثیر آن طولانی مدت است

اثربخشی درمان با استفاده از ارتوكین تراپی و تحمل زیاد بدن نسبت به درمان از نظر بالینی در بسیاری از مطالعات تأیید شده است. ارتوكین تراپی یكی از مهمترین دستاوردهای ارتوپدی مولكولی است كه مبتنی بر سالها تحقیق و مشاهده دقیق بیماران است. اثربخشی این روش درمانی با نتایج آزمایشات بالینی، آزمایشات و تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط متخصصان مشهور در بسیاری از كشورها تأیید می‌شود. این روش درمانی در ۴۸۸ مركز دارای مجوز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تجربه پزشكان تأثیر زیادی در تأثیرات درمانی دارد. هر مورد به هر بیمار بستگی دارد و مدت زمان متفاوتی ادامه خواهد داشت. شدت آسیب، طول نتایج را تعیین می‌كند. روند بهبود بلافاصله پس از تحویل سلول ها به بدن آغاز می‌شود. اثربخشی درمان به توانایی بیمار در پیگیری مراقبت‌های پس از درمان بستگی دارد، كه شامل توانبخشی گسترده برای تقویت مناطق آسیب دیده است.

اثرات ارتوكین زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد اثرات ارتوكین زانو و هزینه ارتوكین تراپی - ارتوكین تراپی مشهد - معایب ارتوكین تراپ - آرتروز تراپی چیست - كیت ارتوكین - قرص آرتروز - سلول درمانی زانو كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.