• خانه
  • وبلاگ
  • آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/03

تحقیقات علمی نشان داده است كه ورزش كردن فواید زیادی برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو دارد. اما بسیاری از افرادی كه دچار این عارضه هستند ورزش نمی‌كنند. دلیل اغلب آنها نیز درد مفصل یا ماهیچه، ضعف، خستگی شدید یا ورم مفصل زانو می‌باشد. این امر می‌تواند منجر به از دست رفتن توان حركت زانو، خشكی، ضعف و كشیدگی مفصل زانو شود. این مشكلات می‌تواند خستگی و ناتوانی زانو را تشدید كند و باعث ناپایداری مفصل زانو شود.

آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد و موضوعات پرجستجوی آیا پیاده روی برای آرتروز زانو ضرر دارد - فیلم ورزش برای آرتروز زانو - ایا اسكات برای زانو ضرر دارد - عكس ورزش برای آرتروز زانو - ورزش برای ارتروز زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه - دوچرخه سواری و آرتروز زانو - آیا پیاده روی برای زانو درد ضرر دارد خواهیم پرداخت.

آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد و پرسش هایی آیا پیاده روی برای آرتروز زانو ضرر دارد - فیلم ورزش برای آرتروز زانو - ایا اسكات برای زانو ضرر دارد - عكس ورزش برای آرتروز زانو - ورزش برای ارتروز زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه - دوچرخه سواری و آرتروز زانو - آیا پیاده روی برای زانو درد ضرر دارد بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


Wd7giXZDsR 

اگر زانوی شما به مرور زمان به دلیل آسیب‌دیدگی‌های ورزشی، استفاده بیش از حد در ورزش‌هایی نظیر دوندگی یا صرفاً به دلیل افزایش سن ضعیف شده است باید نسبت به حركات خطرناك توجه داشته باشید. انجام حركات با وزن بدن به دلیل این كه به هیچ تجهیزی نیاز ندارد یكی از مطمئن‌ترین ورزش‌ها است اما برخی از آنها ممكن است به شدت خطرناك باشند و با مفاصل شما آسیب وارد نمایند.  

درد زانو نباید مانع ورزش كردن شما شود. در اینجا به شما نشان می‌دهیم كه چگونه یك سبك زندگی فعال و سالم داشته باشید. اگر شما زانو درد داشته باشید ممكن است به ورزش كردن فكر نكنید. شما تنها نیستید در واقع، فقط به ۱۳ درصد از مردان و ۸ درصد از زنان مبتلا به استئوآرتریت توصیه می‌شود كه ورزش كمتری در هفته انجام دهند اما ورزش كردن بهترین كاری است كه شما می‌توانید برای زانوهای خود انجام دهید.
ورزش یك اقدام درمانی خوب برای زانو درد است اما باید ورزش درست را انجام دهید. آسیب‌دیدگی زانو در ورزش‌های پربرخورد یا بیش از حد ورزش كردن نیز ممكن است باعث تشدید درد زانوی شما شود اما با رعایت نكات زیر می‌توانید با وجود زانو درد و بدون ایجاد مشكل، ورزش كنید:
در آب ورزش كنید. اگر فكر می‌كنید كه ورزش كردن برای شما خیلی سخت است و به زانوهای شما آسیب می‌رساند سعی كنید نحست در آب ورزش كنید. غوطه‌وری در آب باعث برداشته شدن فشار از روی زانوی شما می‌شود و این امكان را به شما می‌دهد كه با درد و فشار كمتر در مفاصل، ورزش كنید.
فعالیت‌های پربرخورد انجام ندهید. انجام ورزش‌هایی نظیر بسكتبال، تنیس، راكت بال، اسكواش، فوتبال و راگبی به دلیل این كه دارای شروع و توقف‌های ناگهانی هستند و در آنها حركات پرش و فرود وجود دارد برای زانو مشكل است. اگر زانوی شما درد می‌كند از شركت در این نوع ورزش‌ها خودداری كنید.
پیاده‌روی كنید. پیاده‌روی متوسط برای افرادی كه زانو درد دارند توصیه می‌شود زیرا یك فعالیت كم برخورد است. اگر مفاصل شما دچار درد و خشك‌شدگی هستند به تدریج شروع كنید و هر روز به مدت ۲۰ دقیقه پیاده‌روی كنید. به علاوه، پیاده‌روی روزانه به كاهش وزن كمك می‌كند یكی دیگر از مزیت‌های پیاده‌روی است كه باعث كاهش فشار وارده بر زانو می‌شود.
روی سطوح سخت ورزش نكنید. پیاده‌روی و دویدن روی بتون یا آسفالت در صورت ابتلا به زانو درد، بد است زیرا این سطوح ضربات را جذب نمی‌كنند، چمن یك گزینه خوب است زیرا ضربه را جذب می‌كند اما ممكن است ناهموار باشد. اگر چمن و خاك برای شما جذاب نیست بهتر است در منزل پیاده‌روی كنید. تردمیل دارای مسطح‌ترین سطح بوده و ضربات را نیز به خوبی جذب می‌كند.
از تجهیزات مناسب برای زانو استفاده كنید. دوچرخه ثابت و دستگاه الپتیكال (بین دوچرخه و بالا رفتن از پله) به شما این امكان را می‌دهند كه بدون وارد آمدن فشار بر روی زانوهای خود، تمرینات هوازی را انجام دهید. دوچرخه ایستاده حتی بهتر است زیرا شما در هنگام ورزش كردن نمی‌نشینید و درنتیجه فشار كمتری بر زانوهای شما وارد می‌شود.
زانوهای خود را خیلی خم نكنید. از انجام حركت اسكات كامل و پرس پا خودداری كنید. برای انجام این تمرینات تقویتی غالباً باید زانوهای خود را بیش از ۹۰ د درجه خم كنید كه فشار زیادی را بر زانوهای شما وارد می‌كند.
عضلات خود را تقویت كنید. عضلات قوی‌تر مانند یك زانوبند طبیعی بوده كه ضعف و آسیب‌دیدگی‌های تاندون‌ها، رباط‌ها و مفاصل را جبران می‌كنند. عضلات چهار سر ران و همسترینگ دو گروه اصلی عضلات هستند كه از زانوها محافظت می‌كنند. برای تقویت عضلات چهار سر ران، تمرین بلند كردن پا به صورت صاف را انجام داده و برای تقویت عضلات همسترینگ نیز به پشت راه بروید.
بیش از حد ورزش نكنید. زمانی كه عضلات خسته هستند نمی‌توانند ضربات را به خوبی جذب كنند و در نتیجه فشار زیادی به زانوها وارد می‌شود. برنامه تمرینی خود را به صورت تدریجی شروع كرده و آنها را هر روز تغییر دهید تا از آسیب‌دیدگی‌های ناشی از ورزش كردن بیش از اندازه نظیر تاندونیت پیشگیری كنید. به عنوان مثال، به طور متناوب پیاده‌روی و شنا كنید.
خود را گرم كنید و حركات كششی را انجام دهید. عضلات منعطف و گرم به راحتی آسیب نمی‌بینند. چند دقیقه عضلات چهار سر ران و همسترینگ خود را گرم كنید و سپس تمرینات ورزشی را شروع كنید. سپس ۵ دقیقه به آرامی راه بروید و وارد استخر شده یا از دوچرخه ثابت استفاده كنید. این كار باعث می‌شود كه نرخ ضربان قلب و تنفس شما به تدریج افزایش یابد و برای فیتنس و تناسب اندام شما مفید است.

آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد و آیا پیاده روی برای آرتروز زانو ضرر دارد - فیلم ورزش برای آرتروز زانو - ایا اسكات برای زانو ضرر دارد - عكس ورزش برای آرتروز زانو - ورزش برای ارتروز زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه - دوچرخه سواری و آرتروز زانو - آیا پیاده روی برای زانو درد ضرر دارد كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.