• خانه
  • وبلاگ
  • مراقبت بعد از پی آر پی شانه |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
مراقبت بعد از پی آر پی شانه |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

مراقبت بعد از پی آر پی شانه |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/07

پلاكت ها با آزاد كردن عوامل رشد شروع به كار خواهد كرد. بعد از تزریق PRP شانه بیماران ممكن است چند روز درد و ناراحتی در شانه های خود احساس می كنند، كه در این حالت داروهای ضد درد تجویز خواهد شد. در 48 ساعت اول باید از مصرف داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن، ادویل، آلو و سایر ضدالتهاب‌های غیر استروئیدی باید دوری كنید، زیرا ممكن است اینكار مانع از بین رفتن تاثیر عمل پی آر پی در روند بهبود شود.

مراقبت بعد از پی آر پی شانه |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  مراقبت بعد از پی آر پی شانه و موضوعات پرجستجوی عوارض پی ار پی شانه - بهترین مركز پی آر پی شانه در مشهد - ورزش بعد از پی آر پی - بهترین مركز پی آر پی در مشهد - آیا پی آر پی درد دارد - قیمت پی آر پی شانه - مراقبتهای بعد از پی ار پی صورت - خرید كیت پی آر پی خواهیم پرداخت.

مراقبت بعد از پی آر پی شانه |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به مراقبت بعد از پی آر پی شانه و پرسش هایی عوارض پی ار پی شانه - بهترین مركز پی آر پی شانه در مشهد - ورزش بعد از پی آر پی - بهترین مركز پی آر پی در مشهد - آیا پی آر پی درد دارد - قیمت پی آر پی شانه - مراقبتهای بعد از پی ار پی صورت - خرید كیت پی آر پی بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


e9OCvhtE6s

هنوز مشخص نشده است كه PRP در بدن چگونه عمل می كند، اما می توان گفت افزایش فاكتورهای رشد می تواند به محل آسیب دیده و روند بهبودی آسیب دیدگی كمك می كند.از این روش می توان برای تسریع روند بهبودی استفاده كرد:
می توان PRP را به شانه تزریق كنیم. در این مواقع تركیبی از داروی بی حس كننده موضعی و پی آر پی را می توانیم به محل آسیب دیده تزریق كنیم. بعد از تزریق ممكن است برای چند روز درد شدید شود و بهبودی آغاز شود، و ممكن است چند هفته زمان نیاز باشد تا بیمار نتایج آن را ببیند.
روش دیگر این است كه تزریق پی آر پی بعد از جراحی برای بهبود سریعتر انجام شود. تزریق PRP بعد از جراحی می تواند روند بهبود تسریع كند.                               بیماران  پس از درمان با PRP حدود دو یا سه روز احساس درد خواهند داشت. اگرچه تزریق در مفصل شانه حداقل درد را ایجاد می كند، بیمار ممكن است در نواحی تزریق شده ناراحتی جزئی داشته باشد. لازم به ذكر است كه PRP درمانی، یك روند تدریجی و آهسته است بنابراین درد به تدریج در طول دوره بهبود كاهش می یابد.  مدت زمان بهبودی سه تا شش ماه پس از تزریق تخمین زده می شود. برای بهبود سریع، رعایت دستورالعمل های پزشكی و پیگیری مستمر قرار ملاقات های برنامه ریزی شده با پزشك ضروری خواهد بود تا متخصص بتواند به طور مناسب روند بهبودی را كنترل كند. 

بطور كلی مراقبت های بعد از پی آر پی به شرح ذیل می باشد:
بیمار به مدت سه روز قبل و بعد از تزریق پی آر پی از داروهایی همچون وارفارین ، ویتامین C ، ویتامین E ، آسپرین و غیره اجتناب كنید.
بیما به مدت یك هفته قبل و بعد از پی آر پی از مصرف الكل و دخانیات پرهیز كند.
بهتر است فرد تا مدتی از رفتن به حمام ، استخر و سونا خودداری كند.
تا یك هفته بهتر است فرد از انجام فعالیت های جسمی و ورزشی كه باعث تعرق زیاد می شود، خودداری كنند.
یكی از مهم ترین مراقبت های بعد از پی آر پی صورت این است كه فرد تا ۲۴ ساعت آرایش نكند.
بعد از تزریق پی آر پی صورت از لایه بردار ، كرم های اسكراب و غیره تا از بین نرفتن التهاب استفاده نكنید.
هفته اول بعد از تزریق PRP برای جوانسازی پوست از ضد آفتاب استفاده كنید.
در صورتی كه از روش پی آر پی برای درمان ریزش مو استفاده كرده اید پس از تزریق از محلول های موضعی و حالت دهنده های مو استفاده نكنید.
از ماساژ دادن ناحیه تحت درمان پس از تزریق خودداری كنید.
در صورتی كه تزریق پی آر پی در سر انجام داده اید از برس و شانه كشیدن مو خودداری كنید.
پس از تزریق پی آر پی به سر از كلاه استفاده نكنید.
برای كاهش تورم و كبودی پس از تزریق از كمپرس یخ استفاده كنید.

مراقبت بعد از پی آر پی شانه | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد مراقبت بعد از پی آر پی شانه و عوارض پی ار پی شانه - بهترین مركز پی آر پی شانه در مشهد - ورزش بعد از پی آر پی - بهترین مركز پی آر پی در مشهد - آیا پی آر پی درد دارد - قیمت پی آر پی شانه - مراقبتهای بعد از پی ار پی صورت - خرید كیت پی آر پی كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.