• خانه
  • وبلاگ
  • ورزش آرتروز كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
ورزش آرتروز كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

ورزش آرتروز كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/08

آرتروز ستون فقرات باعث خشكی و درد در قسمت پایین كمر می‌شود. خشكی بدن صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب بدتر می‌شود، با شروع فعالیت بدنی كاهش می‌یابد و مجددا در پایان روز بدتر می‌شود. احتمالا به دلیل مایعی است كه در اثر عدم فعالیت در طول شب ایجاد شده است و موجب تورم بیشتر می‌شود.

ورزش آرتروز كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  ورزش آرتروز كمر و موضوعات پرجستجوی ورزش برای آرتروز گردن و كمر - فیلم ورزش آرتروز كمر- درمان قطعی آرتروز كمر - عكس از آرتروز كمر - ورزش برای دیسك كمر - درمان خانگی آرتروز كمر - درمان آرتروز كمر - آرتروز كمر و پیاده روی خواهیم پرداخت.

ورزش آرتروز كمر |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به ورزش آرتروز كمر و پرسش هایی ورزش برای آرتروز گردن و كمر - فیلم ورزش آرتروز كمر- درمان قطعی آرتروز كمر - عكس از آرتروز كمر - ورزش برای دیسك كمر - درمان خانگی آرتروز كمر - درمان آرتروز كمر - آرتروز كمر و پیاده روی بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


wihhcTQhQX

 

مجموعه تغییراتی است در مدت زمان طولانی كه به صورت فرسایش و تخریبی در غضروف مفاصل ایجاد می شود و با درد، تورم، بزرگ شدن مفصل، وجود حساسیت و كاهش دامنه حركتی همراه می باشد كه در صورت مبتلا شدن مهره های ناحیه كمر عارضه آرتروز كمر به وجود می آید.  

برای رفع درد آرتروز ستون فقرات آرام و با ستون فقراتی عمود بر نشیمنگاه روی صندلی بنشینید. دست ها را روی كاسه زانو بگذارید و با فشاری آرام روی عضله های باسن، عضله های شكم را به داخل ببرید به نحوی كه گودی كمر و فشار نرمی را بر آن احساس كنید. سپس كتف ها را در حالی كه سر ما خم نباشد به عقب فشار دهید و مانند حالت عادی، دم و بازدم را بطور كامل انجام دهید و ۱۵ ثانیه در همان حالت بمانید. تمرین را پس از سه بار تكرار در سه نوبت در طی روز انجام دهید.
مانند حركت قبل آرام و با ستون فقراتی عمود بر نشیمنگاه روی صندلی بنشینید. سپس دودست را به عقب برده و كتف ها را به طرف عقب و به سوی یكدیگر فشار دهید، كتف ها را حدود ۵ ثانیه نگه داشته و سپس آنها را به طرف جلو و بالا فشار دهید، دقت كنید كه سر پیوسته به سوی بالا بوده و با فشاری آرام روی عضله های باسن، عضله های شكم را به داخل ببرید به نحوی كه گودی كمر و فشار نرمی را بر آن احساس كنید و با این كار عضله های باسن و شكم شما منقبض می شوند این تمرین را سه بار تكرار كنید و در سه نوبت در طی روز انجام دهید.
در نقطه ای از استخر بایستید طوری كه آب تا زیر سینه شما باشد سپس، دو دست را بالا ببرید و در حالی كه بدن ثابت است، دست ها را حول محور شانه از عقب به جلو به چرخش درآورید و این حركت را چند بار تكرار كنید.
در مكانی از استخر بایستید. طوری كه آب تا زیر شكم شما برسد، سپس تا آن اندازه از ناحیه كمر خم شوید كه یك زاویه قائمه به وجود آید، در این حال باسن را در جهت چپ و راست و به صورت نیم دایره به چرخش درآورید.

ورزش آرتروز كمر | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد ورزش آرتروز كمر و ورزش برای آرتروز گردن و كمر - فیلم ورزش آرتروز كمر- درمان قطعی آرتروز كمر - عكس از آرتروز كمر - ورزش برای دیسك كمر - درمان خانگی آرتروز كمر - درمان آرتروز كمر - آرتروز كمر و پیاده روی كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.