• خانه
  • وبلاگ
  • چیست Prp |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
چیست Prp |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

چیست Prp |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1401/01/18

علم پزشكی به سرعت در حال پیشرفت است. آرام آرام روش‌های درمانی تهاجمی، جای خود را به روش‌های بسیار كم تهاجمی‌تر می‌دهند. پی آر پی یكی از روش‌های درمانی كم‌تهاجمی است كه امروزه استفاده‌های زیادی در سرتا سر دنیا دارد.

چیست Prp |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  چیست Prp و موضوعات پرجستجوی هزینه prp - آزمایش prp چیست - آمپول prp چیست - عكس قبل و بعد از پی آر پی - هزینه پی آر پی صورت - آیا prp موثر است - فیلم تزریق prp خواهیم پرداخت.

چیست Prp |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به چیست Prp و پرسش هایی هزینه prp - آزمایش prp چیست - آمپول prp چیست - عكس قبل و بعد از پی آر پی - هزینه پی آر پی صورت - آیا prp موثر است - فیلم تزریق prp بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


d1c8xCyfxo 

پی آر پی نامی اختصاری از درمان با «پلاسمای غنی از پلاكت» یا «Platelet-Rich Plasma» است. برای این كه بتوانیم درمان PRP را توضیح بدهیم، اول باید بدانید كه پلاسما و پلاكت چه هستند.
خون بدن از دو بخش كلی تشكیل شده است:
هماتوكریت: این بخش شامل سلول‌های خونی مانند گلبول‌های سفید، قرمز و پلاكت‌ها است.
پلاسما: بخش زمینه‌ای و مایع خون كه شامل آب و مواد محلول در آن مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، مواد غذایی و … است.
برای درمان پی آر پی، ابتدا مقداری خون از بازوی شما گرفته می‌شود. این مقدار تقریباً برابر با خونی است كه برای آزمایش خون در آزمایشگاه از شما دریافت می‌شود؛ یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر. نمونه‌ی خون شما درون دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. در این دستگاه با چرخش سریع و بر اساس نیروی گریز از مركز، بخش‌های مختلف خون جدا می‌شوند.
در نهایت محلولی به دست می‌آید كه غنی از پلاكت‌های خونی است. احتمالاً با نقش اصلی پلاكت‌ها كه لخته كردن خون و جلوگیری از خونریزی است، آشنا هستید. علاوه بر این، پلاكت‌ها نقش بسیار مهمی در فرآیند بهبودی و ترمیم آسیب‌های بافتی دارند.
بعد از جداسازی و آماده‌سازی محلول PRP، آن را به پوست شما تزریق می‌كنند. با ورود محلول به ناحیه‌ی دچار مشكل، فاكتورهای رشد از پلاكت‌ها آزاد می‌شوند. این فاكتورها سه عملكرد مهم انجام می‌دهند:
باعث تحریك تشكیل كلاژن می‌شوند. پروتئین كلاژن به نوعی سیمان بافت‌های شما است.
باعث تشكیل عروق خونی جدید می‌شوند.
باعث ساماندهی و تقسیم‌ سلول‌ها می‌شوند.

چیست Prp | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد چیست Prp و هزینه prp - آزمایش prp چیست - آمپول prp چیست - عكس قبل و بعد از پی آر پی - هزینه پی آر پی صورت - آیا prp موثر است - فیلم تزریق prp كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.