• خانه
  • وبلاگ
  • درد بعد از پی آر پی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
درد بعد از پی آر پی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

درد بعد از پی آر پی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1401/01/21

یكی از مزیت‌های درمان با پی آر پی این است كه این روش برخلاف دیگر روش‌های درمانی، نتیجه‌ای پایدار داشته و یك درمان دائمی تلقی می‌شود. مدت زمان مورد نیاز برای مشاهده نتایج به محل و مقدار آسیب بستگی دارد. به طور میانگین، اكثر بیماران چهار تا شش هفته پس از تزریق علائم بهبودی را به صورت كاهش درد یا افزایش كارآیی مشاهده می‌كنند. پس از تزریق، بیمار باید یك برنامه فیزیوتراپی منظم داشته و از انجام فعالیت‌های جسمی تهاجمی یا استفاده بیش از حد از بافت آسیب دیده خودداری كند. این كار باعث بهبود بهتر بافت‌ ها می‌شود.

درد بعد از پی آر پی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  درد بعد از پی آر پی و موضوعات پرجستجوی درد بعد از پی آر پی زانو - آیا پی آر پی درد دارد - ورزش بعد از پی آر پی - مراقبت بعد از پی آر پی شانه - عكس قبل و بعد از پی آر پی - آیا پی آر پی درد دارد - مراقبت های بعد از پی آر پی زانو - آموزش پی آر پی خواهیم پرداخت.

درد بعد از پی آر پی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به درد بعد از پی آر پی و پرسش هایی درد بعد از پی آر پی زانو - آیا پی آر پی درد دارد - ورزش بعد از پی آر پی - مراقبت بعد از پی آر پی شانه - عكس قبل و بعد از پی آر پی - آیا پی آر پی درد دارد - مراقبت های بعد از پی آر پی زانو - آموزش پی آر پی بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


uGU3Zqvaa2 

تزریق پی آر پی می‌تواند در مطب پزشك انجام شود. فرآیند تزریق حدود 30 دقیقه طول می‌كشد تا خون از بیمار گرفته شده، در سانترفیوژ چرخیده، و پی آر پی به محل تزریق شود. پی آر پی از بیماری كه تحت درمان است گرفته می‌شود. خون از یكی از رگ‌های بازو گرفته شده و در سانترفیوژ، یعنی ماشینی كه با سرعت بسیار زیاد می‌چرخد تا سلول‌های مختلف خون را جدا كند، قرار داده می‌شود. پزشك بخشی از خون كه غنی از پلاكت است را جدا كرده و آن را به محل آسیب تزریق می‌كند. در لایه‌ی غلیظ خون سانترفیوژ شده تنها پلاكت وجود ندارد بلكه دیگر عوامل رشد، پلاسما و مقداری گلبول قرمز نیز در این لایه موجود است.تزریق پی آر پی بلافاصله پس از انجام سانترفیوژ و جداسازی پلاكت‌ها انجام می‌شود. تزریق‌ها با كمك یك راهنمای تصویری انجام می‌شوند تا پزشك از تزریق پی آر پی در محل دقیق اطمینان حاصل كند. راهنمای تصویری مورد استفاده معمولا اولتراسوند است. برخی از پزشكان یك “عامل فعال كننده” كه معمولا ترومبین یا كلرید كلسیم است، را نیز اضافه می‌كنند در حالی كه برخی از پزشكان تنها پلاكت را تزریق می كنند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهند كه تاندون‌هایی كه تزریق به آنها انجام شده، می‌توانند پی آر پی نیز را فعال ‌كنند، بنابراین تزریق عامل فعال كننده نیاز نیست. معمولا تزریق پی آر پی دردناك نیست، اما ناراحتی حاصل به محل درمان بستگی دارد. تزریق‌هایی كه در مفصل انجام می‌شوند احساس ناراحتی خفیفی به همراه خواهند داشت. گاهی اوقات پس از تزریق پی آر پی كمی درد وجود دارد اما این درد بیش از چند روز طول نكشیده و با مصرف مسكن تیلنول تسكین می‌یابد.

درد بعد از پی آر پی | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد درد بعد از پی آر پی و درد بعد از پی آر پی زانو - آیا پی آر پی درد دارد - ورزش بعد از پی آر پی - مراقبت بعد از پی آر پی شانه - عكس قبل و بعد از پی آر پی - آیا پی آر پی درد دارد - مراقبت های بعد از پی آر پی زانو - آموزش پی آر پی كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.