• خانه
  • وبلاگ
  • فیلم ورزش برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
فیلم ورزش برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

فیلم ورزش برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1401/02/22

زمانی كه به آرتروز زانو دچار می شوید، كشش و تقویت ماهیچه های اطراف پا مهم است زیرا به مفاصل كمك می كند و فشار اطراف مفاصل را كاهش می دهد. تنوع ورزش آرتروز زانو زیاد است و به شما كمك می كند كه احساس قدرت و انعطاف پذیری كنید و فعالیت های روزمره خود را آسان تر انجام دهید.

فیلم ورزش برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  فیلم ورزش برای آرتروز زانو و موضوعات پرجستجوی فیلم ورزش زانو - ورزش مناسب برای كسانی كه آرتروز دارند - فیلم ورزش برای آرتروز گردن - ورزش برای آرتریت زانو - بهترین ورزش برای درمان زانو درد - اپارات درمان ارتروز زانو با ورزش - ورزش برای ساییدگی زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه خواهیم پرداخت.

فیلم ورزش برای آرتروز زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به فیلم ورزش برای آرتروز زانو و پرسش هایی فیلم ورزش زانو - ورزش مناسب برای كسانی كه آرتروز دارند - فیلم ورزش برای آرتروز گردن - ورزش برای آرتریت زانو - بهترین ورزش برای درمان زانو درد - اپارات درمان ارتروز زانو با ورزش - ورزش برای ساییدگی زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


Og5FrSMHTk 

چگونه ورزش آرتروز زانو به بهبود كمك می كند؟
استئوآرتریت (OA) و آرتریت روماتوئید (RA) دو نوع از رایج ترین آرتروزهای زانو هستند كه به درد در این ناحیه منجر می شوند. ورزش های منظم به كاهش درد آرتریت مانند انقباض و ورم مفاصل كمك كرده و نقشی تسكین دهنده ایفا میكند.
انجام ورزش آرتروز زانو كه عبارتند از:
حفظ دامنه حركتی مفاصل
تقویت ماهیچه های حامی مفاصل
جذب شك های احتمالی توسط مفاصل با ماهیچه های قوی
انجام ورزش های سخت و سنگین سودمند نیستند. بهره گیری از تمرینات آرام و كم تحرك در روند بهبود آرتروز زانو موثر است زیرا با كاهش فشار وارده بر مفاصل به افزایش قدرت و انعطاف پذیری آن ها كمك می كند.
بلند كردن پا
به صورت صاف روی پشت خود دراز بكشید؛ این كار را روی تخت یا روی زمین انجام دهید. دست های خود را كنار خود بگذارید و انگشتان پا را به سمت بالا بكشید.
تا هنگامی كه احساس انقباض در ماهیچه های پای خود بكنید، پای خود را مستقیم نگه دارید و به آرامی چند سانت بالا ببرید.
ماهیچه های شكم خود را سفت كرده كه پایین كمر به سمت پایین فشار وارد كند.
به مدت 5 دقیقه در این حالت بمانید. سپس به آرامی هرچه بیشتر پای خود را پایین بیاورید.
این حركت را تكرار كنید و برای پای دیگر نیز انجام دهید.
این ورزش آرتروز زانو را ابتدا در هر پا چهار بار تكرار كنید. این تمرین عضلات چهار سر ران را كه از ماهیچه های بزرگی تشكیل شده و به مفاصل زانو متصل می شوند، تقویت می كند.
كشش همسترینگ
روی سطحی دراز بكشید و هر دو پای خود را خم كنید
در حالی كه پا هنوز خم است، به آرامی پای خود را بلند كنید و به سمت سینه خود بیاورید.
مچ دست های خود را پشت ران، نه زانو، به هم وصل كرده و پاها را صاف كنید.
پای صاف شده را به سمت سر خود فشار دهید تا زمانی كه احساس كشیدگی كنید.
این شرایط را به مدت 30 تا 60 ثانیه حفظ كرده و به آرامی زانوی خود را خم كنید و پای خود پایین بیاورید و روی تخت یا زمین قرار دهید.
این تمرین را برای هر پا 1 بار انجام دهید. با ورزش آرتروز زانو ماهیچه های همسترینگ را كه در پشت ران قرار دارند و به زانو متصل می شوند، تقویت و شل می كند.
نیم اسكوات
پاهای خود در عرض شانه باز كنید و بازوهای خود را مقابل خود به سمت بیرون بكشید.
با حفظ شرایط دست ها به آرامی زانوهای خود را خم كنید كه وضعیت نیمه نشسته پیدا كنید. در صورت لزوم از یك صندلی استفاده كنید و به آن تكیه دهید كه تعادل برقرار شود.
كمر و سینه خود را صاف نگه دارید. به حالتی كه به جلو خم نشوید.
به صورتی كه كف پاها صاف روی زمین قرار گرفته اند، این وضعیت را به مدت 5 دقیقه حفظ كنید و سپس به آرامی بلند شوید.
در این ورزش آرتروز زانو نباید دردی را احساس كنید. همچنین 10 بار این تمرین را در 3 مرحله انجام دهید. تقویت ماهیچه های جلو و پشت ران حاصل این فعالیت ها است.
چه ورزش های دیگری برای آرتروز زانو مناسب هستند؟
پیاده روی از بهترین ورزش ها به شمار می رود. این تمرین تحرك كمی دارد و به دلیل تحمل وزن در حین انجام به تقویت ماهیچه ها و استخوان ها كمك می كند. در هنگام انجام این ورزش از كفش های مناسب و محكم استفاده كنید. ابتدا آهسته شروع كنید و به تدریج سرعت و مسافت خود را افزایش دهید.
راه رفتن و ورزش های آبی نیز نوعی ورزش آرتروز زانو به حساب می آیند. راه رفتن در بخش كم عمق استخر منجر به افزایش قدرت و انعطاف پذیری می شود. در حالی كه شناور بودن كامل بدن در آب اثر كمتری بر درمان دارد.
قبل و بعد از ورزش آرتروز زانو په باید كرد؟
قبل از شروع ورزش به مدت 20 دقیقه از كیسه آب گرم جهت گرم سازی مفاصل زانو استفاده كنید. توجه به این نكته علاوه بر تسكین درد خون را به بافت های سطح می كشاند. این كار گرفتگی عضلات در حین فعالیت های ورزشی را به حداقل می رساند.
همچنین اگر از داروهای مسكن استفاده می كنید، بهتر است حدود 45 دقیقه قبل از ورزش آنها را مصرف كنید كه در كاهش درد احتمالی اثرگذار باشد.
بعد از ورزش كیسه یخ را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی زانو ها قرار دهید. این امر سبب می شود كه به كاهش تورم و درد ناشی از تمرین كمك كند.

فیلم ورزش برای آرتروز زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد فیلم ورزش برای آرتروز زانو و فیلم ورزش زانو - ورزش مناسب برای كسانی كه آرتروز دارند - فیلم ورزش برای آرتروز گردن - ورزش برای آرتریت زانو - بهترین ورزش برای درمان زانو درد - اپارات درمان ارتروز زانو با ورزش - ورزش برای ساییدگی زانو - كانال ورزش برای آرتروز زانو در خانه كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.