• خانه
  • وبلاگ
  • فیلم ورزش برای آرتروز گردن |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
فیلم ورزش برای آرتروز گردن |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

فیلم ورزش برای آرتروز گردن |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1401/02/27

یكی از بیماری های شایع در بین افراد ، آرتروز گردن ستون فقرات نام دارد. برای آرتروز گردن و سرگیجه، ورزش های مخصوصی را به بیماران یاد می دهند، كه انجام این حركات باعث بهبود دامنه حركتی و انطعاف پذیری گردن میشود و میزان فشار از روی نخاع و اعصاب برداشته میشود.

فیلم ورزش برای آرتروز گردن |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  فیلم ورزش برای آرتروز گردن و موضوعات پرجستجوی بهترین ورزش برای آرتروز گردن - فیلم درمان آرتروز گردن - فیلم ورزش دیسك كمر و گردن - پیاده روی برای ارتروز گردن - جدیدترین درمان آرتروز گردن - ورزش های مضر برای آرتروز گردن - درمان آرتروز گردن در منزل - عكس ورزش گردن خواهیم پرداخت.

فیلم ورزش برای آرتروز گردن |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به فیلم ورزش برای آرتروز گردن و پرسش هایی بهترین ورزش برای آرتروز گردن - فیلم درمان آرتروز گردن - فیلم ورزش دیسك كمر و گردن - پیاده روی برای ارتروز گردن - جدیدترین درمان آرتروز گردن - ورزش های مضر برای آرتروز گردن - درمان آرتروز گردن در منزل - عكس ورزش گردن بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


Meo5O0Pyvd 

آرتروز گردن، نشانه های بسیار متفاوتی دارد و ممكن است اصلاً نشانه یا علایمی نداشته باشد ولی گاهی وقت ها در اثر این بیماری، شخص مبتلا به درد و سفتی زیاد در ناحیه گردن گرفتار میشود. برای تسكین آرتروز گردن، تمرینات متعددی را به بیماران یاد میدهند. بیمار باید بتواند به آرامی و با احتیاط، حركت را انجام دهد و هیچوقت بطور ناگهانی حركت را انجام ندهد و به شدت ، گردنش را تكان ندهد. در تمرینات چرخشی گردن، می توانید حركت چرخاندن و گرداندن گردن را انجام دهید. البته به بیمار تذكر میدهند كه در صورت تشدید درد نباید دیگر تمرین انجام دهد. در ادامه با انواع ورزش ها برای درمان آرتروز گردن آشنا شوید:

 خم كردن گردن به جلو و عقب:
خم كردن رو به جلو و عقب گردن موجب افزایش دامنه حركتی و كاهش درد آرتروز گردن میشود. برای انجام این تمرین در ابتدا سرتان را پائین بیاورید و تلاش كنید تا حد ممكن، چانه ی خود را به قفسه ی سینتان نزدیك كنید. آن گاه سرتان را به آرامی بلند كنید و به طرف عقب ببرید، پشت سرتان را بطرف پشت گردن ببرید و تا شماره ی ۵ را بشمارید. ۵ مرتبه این تمرین را انجام دهید. تمرین خم كردن گردن به جلو و عقب برای كسانی مناسب است كه با مشكل كشیدگی عضلات كناری ستون فقرات گردن رو به رو هستند. در پشت گردن ، درد ناشی از كشیدگی این عضلات حس می شود.

یوگا:
انجام ورزش های مناسب و حركات یوگا یكی از راههای درمان آرتروز گردن محسوب میشود. بسیاری از بیمارانی كه به توصیه پزشكشان ورزش های آرتروز گردن انجام میدهند ، با گذشت زمان از تمرینات ثابتی كه روزانه انجام میدهند ، خسته می شوند. در صورت اجازه ی متخصص طب فیزیكی به شما، میتوانید تمرین یوگا انجام دهید و به این ترتیب در برنامه خود، تغییر مفرحی را ایجاد كنید. یوگا موجب كمك به هم ترازی اندام ها میشود و بدین ترتیب بر روی ستون فقرات، فشار وارد نمی شود. بعلاوه یكی از مزایای دیگر یوگا، افزایش انعطاف پذیری بدن و قدرت عضلات میشود. انعطاف پذیری و قدرت عضلات، امر بسیار مهمی برای مدیریت درد و خشكی گردن می باشد.

ورزش انقباض چانه:
برای درمان آرتروز گردن با ورزش می توانید از ورزش انقباض چانه استفاده كنید برای انقباض چانه باید ابتدا صاف بایستید یا بنشینید، سپس پشت و گردنتان را صاف كنید و شانه هایتان را كمی عقب بدهید. درحالیكه سرتان را به طرف جلو میبرید و به رو به رو خیره هستید، سپس چانه ی خود را به طرف داخل جمع كنید. باید یك كشش خفیف در این لحظه ، بدون درد احساس كنید؛ درصورت درد داشتن، فوراً تمرین را متوقف كنید و نزد پزشكتان بروید. در این حالت بمدت چند ثانیه بمانید و هرروز در چند نوبت ده مرتبه ای این حركت را تكرار كنید.

بالا بردن شانه:
در صورتی كه شانه هایتان را بالا ببرید، عضلات اطراف گردنتان تقویت می شود، همچنین موجب بهبود پایداری و كاهش فشار روی ستون فقرات میشود. همچنین برای بهبود سرگیجه و علائم ورتیگو باید تمرین بالا بردن شانه را در كنار تمرینات دیگر استفاده كنید. برای بالا بردن شانه ها ابتدا صاف بایستید و كمی بازوهایتان را به طرفین دراز كنید. سپس شانه هایتان را به طرف بالا و به طرف گردن بلند كنید و بمدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید. سپس آهسته شانه هایتان را پائین بیاورید و شل كنید. این تمرین را می توانید در روز ۲۰ دفعه تكرار كنید. بعد از قوی تر شدن عضلات، بمدت بیشتری شانه ها را بالا نگه دارید.

فیلم ورزش برای آرتروز گردن | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد فیلم ورزش برای آرتروز گردن و بهترین ورزش برای آرتروز گردن - فیلم درمان آرتروز گردن - فیلم ورزش دیسك كمر و گردن - پیاده روی برای ارتروز گردن - جدیدترین درمان آرتروز گردن - ورزش های مضر برای آرتروز گردن - درمان آرتروز گردن در منزل - عكس ورزش گردن كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.