• خانه
  • وبلاگ
  • درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/11/06

آسیب های مینیسك از جمله آسیب های رایج می باشند و بیماری هایی مانند كریپتوس و قفل كردن مفاصل را رقم می زنند. به علت فقدان ذخیره خون، مینیسك آسیب دیده به خوبی بهبود نیافته و آسیب دیدگی آن روز به روز بدتر می شود. آسیب های مینیسك از تخریب داخلی ملایم تا پارگی های مشخص قابل دسته بندی است.

درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی و موضوعات پرجستجوی عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو - مراكز درمان با سلولهای بنیادی - درمان آرتریت روماتوئید با سلولهای بنیادی - هزینه درمان ساییدگی زانو با سلولهای بنیادی - هزینه درمان با سلولهای بنیادی - هزینه تزریق سلولهای بنیادی در زانو خواهیم پرداخت.

درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی و پرسش هایی عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو - مراكز درمان با سلولهای بنیادی - درمان آرتریت روماتوئید با سلولهای بنیادی - هزینه درمان ساییدگی زانو با سلولهای بنیادی - هزینه درمان با سلولهای بنیادی - هزینه تزریق سلولهای بنیادی در زانو بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


yQNSFbRUH2

منیسك (مینیسك)غضروف C شكلی است كه در هر زانو دو قطعه از آن وجود دارد و كار آن بالشتك سازی و كاهش اصطكاك بین استخوان ران و استخوان درشت نی ساق در مفصل زانو است.
فعالیت‌هایی كه باعث پیچش یا چرخش شدید زانو شود، به ویژه هنگامی كه تمام وزن فرد روی آن قرار می‌گیرد، می‌تواند منجر به پارگی منیسك زانو شود. پارگی منیسك یكی از آسیبهای شایع زانو است و در ورزشهای تماسی بیش از سایر موقعیتها رخ می‌دهد.
پارگی منیسك زانو باعث درد، تورم و سفتی می‌شود و در موارد شدید می‌تواند باعث قفل شدن زانو و محدودیت حركت آن شود. پارگی منیسك در اغلب موارد به درمانهای محافظه كارانه مانند استراحت، یخ گذاشتن، و مصرف مسكن ها پاسخ می‌دهد و در موارد شدید نیاز به جراحی دارد.
درمان پارگی منیسك زانو با استفاده از روش سلول درمانی در مشهد توسط دكتر سید سعید مهاجرزاده متخصص ارتوپدی انجام می‌شود. كلینیك تخصصی دكتر مهاجرزاده مركز انجام خدمات و جراحیهای ارتوپدی است و در آن تشخیص، ارزیابی، و درمان پارگی منیسك زانو با دقت و سرعت انجام می‌گیرد
زانو بزرگترین مفصل بدن است و در محلی كه استخوان ران به استخوان درشت نی متصل می‌شود، امكان خم و راست كردن پا و انجام فعالیتهای متنوعی را برای انسان فراهم می‌كند. زانو دارای ساختارهای مختلفی است كه همزمان تسهیل تحرك و محافظت از آن در برابر آسیبها را بر عهده دارند.
عضلات چهار سر ران (راست كننده) و عضله همسترینگ (خم كننده) وظیفه حركت مفصل زانو را بر عهده دارند و بعلاوه، در ایجاد ثبات زانو و جلوگیری از حركت آن در جهات ناخواسته شركت می‌كنند
رباطهای جانبی داخلی (MCL) و خارجی (LCL)، و رباط صلیبی قدامی (ACL) و رباط صلیبی خلفی (PCL) مفصل زانو را در استراحت و حركت تثبیت می‌كنند.
غضروفهای درون مفصل، برای محافظت از استخوانها در برابر فشار ناشی از حركات متنوع، بالشتك فراهم كرده، مانع از سایش استخوانها به یكدیگر می‌شوند و با خنثی كردن ضربات وارده، از آسیب زانو جلوگیری می‌كنند. منیسك‌های داخلی و جانبی دو پد غضروفی گوه ای ضخیم هستند كه به قسمت بالای استخوان درشت نی متصل شده اند و به آنها فلات درشت نی (Tibial plateau) گفته می‌شود.
هر منیسك دارای شاخ قدامی در جلو و شاخ خلفی در قسمت عقب است. اگر سطحی كه استخوانهای مفصل زانو روی آن در كنار یكدیگر می‌لغزند نرم نباشد، با هر خم و راست شدن درد ایجاد می‌شود. این سطح نرم را غضروفها و منیسك‌ها ایجاد می‌كنند.

درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد درمان مینیسك زانو با سلولهای بنیادی و عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو - مراكز درمان با سلولهای بنیادی - درمان آرتریت روماتوئید با سلولهای بنیادی - هزینه درمان ساییدگی زانو با سلولهای بنیادی - هزینه درمان با سلولهای بنیادی - هزینه تزریق سلولهای بنیادی در زانو كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.