درمان بیماری های ارتوپدی - ازون تراپی

اوزون تراپی چیست؟

روش درمانی اوزون تراپی یا اوزون درمانی روشی نسبتا جدید در درمان بیماران مبتلا به درد كمر و‌حتی دردهای دیگر عضلانی و‌اسكلتی است. در حقیقت ازن تراپی جایگزینی مناسب برای كورتون درمانی می باشد. استفاده از گاز اوزون یا اوزون درمانی روشی سالم در درمان عضلانی و مفصلی نظیر مفصل زانو  می باشد. در این روش درمانی از گاز اوزون كه غلظت آن توسط پزشك معالج تعیین می شود، به صورت كاملا تخصصی در بافت مورد نظر تزریق می شود و بر اساس تبدیل گاز اوزون به اكسیژن در بافت رادیكال ها و انرژی آزاد می شود كه درمان دیسك كمر، درمان سیاتیك، آرتروز مفاصل استفاده می شود. اوزون درمانی به عنوان یك پیشرفت جدید و نوین در درمان درد و دیسك و آرتروز در پزشكی روز دنیا مطرح شده است. اوزون تراپی دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و نیز اثرات ترمیمی می باشد. لذا اوزون تراپی در درمان دردهای ناشی از التهابات مفصلی و نیز دیسك های بین مهره ای، تنگی كانال نخاع، زخم های ناشی از دیابت و … موثر می باشد.

dYoKVoxHQA

فواید اوزون‌ درمانی

شما می توانید بعد از انجام ازن تراپی انتظار كاهش درد بلافاصله بعد از انجام تزریق را داشته باشید البته معمولا چند روز طول میكشد تا تاثیر بهتری داشته باشد. همچنین با استفاده از این درمان غضروف ها و بافت های شما بازسازی میشوند (این درمان می تواند روی زانو تاثیر بیشتری داشته باشد) این درمان باعث بهبودی آسیب دیدگی های مزمن، بازسازی مفاصل، بهبودی مفصل ناشی از آسیب دیدگی های ورزشی و بهبودی كلی از درد مفاصل، ماهیچه ها و عصب ها شود. اوزون درمانی بصورت تزریق مستقیم گاز ازن در بافت ها توسط سرنگ مخصوص انجام میشود و می تواند در مفاصل، زیرپوست و داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود پاسخگویی افراد به این درمان متفاوت است اما درشرایط خاص افراد به ۳تا ۵ جلسه برای درمان نیازدارند اكثر افراد بعد از انجام این روش با كاهش درد مواجه میشوند.

در ادامه مواردی كه اوزون تراپی برای آنها نتیجه بخش است ذكر شده:

۱- برای كاهش درد

۲- اوزون درمانی كمر درد و گردن درد برای درد های شدید مفصل كمر و گردن

۳- آسیب دیدگی تاندون روتاتور كاف

۴- آرتروز زانو و لگن (درمان لگن دراین روش كمتر نتیجه بخش است )

۵- بیرون زدگی و فرسودگی دیسك كمر و گردن (برای درمان موارد شدید بیرون زدگی دیسك استفاده نمی شود)

۶- سندروم تونل كارپال

۷- درد عصب و رگ سیاتیك

۸- سینوزیت (شدید یا ملایم)

۹- اختلال آرنج تنیس بازان (تنیس البو)

۱۰- درد و اختلالات لگن

۱۱- عفونت های دندان