درمان بیماری های ارتوپدی - ارتوكین تراپی

ارتوكین تراپی چیست؟

یك روش درمانی كاملا جدید است كه اخیرا برای كاهش درد های ناشی از تخریب مفصلی و یا همان ارتروز بكار می رود. روش ارتوكین تراپی یا همان ارتوكین درمانی یك روش كاملاً ارگانیك است كه با استفاده از فاكتورهای جبرانی و پروتئین های موجود در خود انسان ( خود بیمار) ، جهت بهبود علائم ناشی از آرتروز، التهاب تاندون ها و كمر درد انجام می پذیرد.بدین صورت كه مقداری از خون بیمار( حدودا ۱۰-۱۲ سی سی ) دریافت شده و در كیت های مخصوصی كه برای همین كار تهیه شده است ریخته شده و سپس در یك پروسه خاص این خون در دستگاه سانتریفیوژ گذاشته میشود و پلاسمای غنی از ارتوكین از سلولهای قرمز خونی (گلبول های قرمز خون) بوسیله ی سانتریفیوژ با دور مخصوص و زمان مخصوصی كه به تنظیمات دستگاه داده می شود و با استفاده از نیروی گریز از مركز جدا شده و در دستگاهی دیگری بنام انكوباتور قرار میگیرد تا محصول نهایی اماده شود.محصول نهایی حدود ۵ سی سی از سرم غنی از ارتوكین خواهد بود كه حاوی پروتئین های فعال است كه باعث كاهش درد و التهاب در بافت های آسیب دیده می شود.

سرم حاصله با روشی دیگر فعال سازی خواهند شد. این محصول نهایی در ۲-۳ نوبت قابل تزریق خواهد بود. این پروسه درفیلم شماتیك زیركه توسط دكتر سید سعید مهاجرزاده تهیه شده است توضیح داده شده است تعداد دفعات تزریق و حجم مورد نیاز برای تزریق هر دفعه به نظر پزشك بستگی دارد>از آنجا كه ارتو تراپی با استفاده از محصولات خونی خود بیماران انجام می شود، درمان به خوبی تحمل می شود. مزیت ارتوكین درمانی به سایر روش تزریقی، این است كه به طور مستقیم فاكتورهای طبیعی بدن خود بیمار در ناحیه آسیب دیده وارد می شوند. این ویژگی به پروتئین ها اجازه می دهد تا در بافت هایی كه به آن ها بیشتر نیاز است، قرار گیرند و عمل كنند و هیچگونه كوتورتون و یا داروی غیر ارگانیكی در بدن تزریق نخواهد شد و عوارض احتمالی كه كورتون ها دارند ( نظیر پوكی استخوان، ضعیف كردن سیستم ایمنی، پارگی تاندون، نازك شدن و كمرنگ شدن پوست محل تزریق ) را ندارند. چرا كه این فراورده كاملا ارگانیك و از بدن خود بیمار تهیه می شود.