سلول درمانی زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | دكتر سید سعید مهاجرزاده مشهد

1400/11/21

سلول‌های پیشساز غضروف كه به زانو تزریق می‌شوند، در مناطقی كه شكل غضروف دارند و با تخریب‌های موضعی از بین رفته‌اند، می‌نشینند و به مرور آن محل‌ها را بازسازی می‌كنند. به این ترتیب مفصل آسیب‌دیده به مرور زمان ترمیم می‌شود، درد كاهش می‌یابد، توانایی حركتش افزایش پیدا می‌كند و شخص بهبودی نسبی به دست می‌آورد.

سلول درمانی زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد : مطب دكتر سید سعید مهاجرزاده  با افتخار كلیه خدمات پزشكی ارتوپدی و سلول درمانی زانو را با كیفیت بالاو با حمایت انواع بیمه نامه  و استفاده از جدیدترین متدهای درمانی و به روزترین تجهیزات و امكانات در مشهد در اختیار هموطنان قرار می دهد. ما در این مطلب علاوه بر سلول درمانی زانو به موضوعات پرجستجوی قیمت سلول درمانی زانو - عوارض سلول درمانی زانو - سلول درمانی زانو در مشهد - مركز سلول درمانی زانو در مشهد - سلول درمانی زانو در رویان - سلول درمانی مچ پا خواهیم پرداخت.

سلول درمانی زانو در مطب دكتر سید سعید مهاجرزاده هم اكنون بر اساس نیاز بیماران در شهر مشهد انجام می گردد. جهت هرگونه مشاوره قبل از سلول درمانی زانو با یكی از شماره های مطب تماس برقرار نمایید ما سعی خواهیم كرد به پرسش هایی قیمت سلول درمانی زانو - عوارض سلول درمانی زانو - سلول درمانی زانو در مشهد - مركز سلول درمانی زانو در مشهد - سلول درمانی زانو در رویان - سلول درمانی مچ پا در این مطلب پاسخ دهیم .

4e1LCNCPr0آرتروز شایع ترین بیماری التهاب مفاصل است كه بیش از نیمی از جمعیت بالای ۶۰ سال را درگیر كرده است. در این بیماری غضروف مفصل صدمه می بیند و به تدریج از بین می رود، در نتیجه سایش استخوان ها روی هم موجب درد، تورم و كاهش توانایی حركت می شود. رایج‌ترین علت آرتروز زانو بالا رفتن سن است گرچه عوامل متعددی مانند اضافه وزن، وراثت و ضربه نیز می‌توانند ریسك ابتلا به آرتروز زانو در سنین پایین را افزایش دهند. آرتروز ممكن است هر مفصلی را درگیر كند، اما مفاصل بزرگ كه وزن بدن را تحمل می كنند مثل مفاصل زانو و ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند. زمانی كه درد مفاصل شروع می‌شود، ورزش و فعالیت های فیزیكی به سختی انجام می‌شود. درمان های رایج این بیماری شامل درمان های دارویی، تزریق ژل هیالورونیك اسید و جراحی تعویض مفصل می باشد كه عوارض جانبی متعددی به همراه دارند. در صورت شدت و وسعت تخریب مفاصل، پزشك عمل تعویض مفصل را به بیمار پیشنهاد می دهد. از مهم‌ترین عوارض جراحی تعویض مفصل زانو به عنوان یك روش تهاجمی، دوره نقاهت طولانی و درد بسیار زیاد بیمار می باشد. امروزه سلول درمانی تحولات بسیاری در روند درمان بیماران ایجاد نموده است. سلول درمانی بی خطر ترین و مطمئن ترین روش درمانی
پیشرفت دانش سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی دریچه جدیدی به روی علم پزشكی نوین گشوده است. سلول‌های بنیادی مزانشیمی با دو ویژگی توانایی تمایز به سلول‌های غضروفی و تعدیل پاسخ‌های ایمنی می‌تواند به بهبود علائم بیماران مبتلا به آرتروز كمك نماید. در این روش سلول‌های بنیادی از نمونه مغز استخوان بیمار جدا شده در فضای آزمایشگاهی كاملا استریل تكثیر می شود. این فرآورده ی سلولی كه حاصل فرآوری در شركت سل تك فارمد می باشد و آماده ی تزریق به زانوی بیمار است، محصول مزستروسل نامیده می شود. پس از تزریق محصول مزستروسل، مراحل بهبودی نیز اغلب پس از ۶ ماه به صورت تدریجی شروع می شود كه می توان نتایج آن را در تصویربرداری باMRI و رفتار حركتی بیمار به خوبی مشاهده كرد. مهم ترین مزیت سلول درمانی، سلامت و اطمینان از درمان است چون سلول های بنیادی از بدن خود بیمار گرفته و با كنترل و دقت خاصی كشت داده می شود. در حقیقت محصول مزستروسل حاوی سلول‌های زنده استرومایی مزانشیم كشت‌شده‌ی بافت مغز استخوان خود بیمار است. از سوی دیگر دوره نقاهت كوتاه مدت، عدم نیاز به تكرار تزریق و درد بسیار كم در طول دوره درمان از جمله مزایای این روش درمانی می باشد.
با توجه به اینكه بسیاری از وزشكاران به دلیل تمرینات حرفه ای در خطر ناشی از مصدومیت قرار دارند و ممكن است مدت زمان زیادی از میادین حرفه¬ای دور بمانند، بنابراین كوتاه بودن دوره نقاهت بسیار حائز اهمیت می باشد. تاكنون‌ ورزشكاران زیادی تحت پیوند سلولی قرار گرفته‌اندكه از جمله آن ها می‌توان به كریستیانو رونالدو، رافائل نادال و كریس جانسون اشاره كرد.
با توجه به مطالعات محدود انجام شده، تزریق دو نوبت سلول های بنیادی با فاصله ۶ ماه به زانوی درگیر در بیماران مبتلا به آرتروز زانو متوسط، باعث به كاهش التهاب مفصل زانو، كاهش درد زانو و كاهش سرعت پیشرفت استئوآرتریت زانو كمك می كند.
همچنین مشاهده شده كه تزریق سلول های بنیادی به یكی از زانو ها در بیمار مبتلا به آرتروز در هر دو زانو، می تواند باعث كاهش پیشرفت استئوآرتریت در هر دو زانو شود.
درمان با سلول های بنیادی به روش های زیر به بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو كمك می كند:
كاهش التهاب و در نتیجه كاهش سرعت پیشرفت آرتروز زانو
ترشح Cytokineهایی (پروتئین هایی كه به منظور انتقال پیام ترشح می شوند) كه روند فرسودگی غضروف را كم كرده و از درد زانوی بیمار می كاهند.

سلول درمانی زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد سلول درمانی زانو و قیمت سلول درمانی زانو - عوارض سلول درمانی زانو - سلول درمانی زانو در مشهد - مركز سلول درمانی زانو در مشهد - سلول درمانی زانو در رویان - سلول درمانی مچ پا كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.