• خانه
  • وبلاگ
  • ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/11/30

انتخاب نوع درمان ساییدگی زانو نقش اساسی را ایفا می‌كند و همواره جراحی مورد نیاز نیست بلكه انجام چند حركت ورزشی می‌تواند به شما در این مورد كمك كند.

ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو و موضوعات پرجستجوی ورزش تصویری برای تقویت زانو - ورزش برای تقویت زانو - فیلم ورزش برای ساییدگی زانو - غذای تقویت زانو - ورزش های مضر برای زانو - آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد - ورزش برای زانو درد - ده تمرین برای بهبود زانو درد خواهیم پرداخت.

ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو و پرسش هایی ورزش تصویری برای تقویت زانو - ورزش برای تقویت زانو - فیلم ورزش برای ساییدگی زانو - غذای تقویت زانو - ورزش های مضر برای زانو - آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد - ورزش برای زانو درد - ده تمرین برای بهبود زانو درد بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


JlPoHZczMK

 

ورزش‌های هوازی، به ویژه ورزش‌های هوازی كم فشار، برای بیشتر افراد مبتلا به آرتروز زانو مفیدند. متناسب با شرایط ویژه هر فرد از جمله مقدار درد و ورم مفاصل و سطح آمادگی بدنی، می‌توان یك برنامه ورزش هوازی خاص تنظیم نمود.
بیشترین فواید زمانی حاصل می‌شود كه ورزش هوازی به صورت روزمره انجام شود. این كه ورزش در یك سالن ورزشی، یا به تنهایی در خانه انجام شود، به نظر چندان تفاوتی در نتایج ایجاد نمی‌كند. برای افرادی كه دچار مشكلات خفیف تا متوسط ​​زانو هستند، تمریناتی مثل پیاده‌ روی، دوچرخه سواری، شنا و استفاده از دستگاه الپتیكال یا سایر دستگاهی ورزشی موجود در باشگاه‌های ورزشی، مناسب است.
پیاده‌روی
پیاده روی با این كه كاملا یك ورزش تحمل وزن است، اما هنوز هم برای بسیاری از افراد ورزش كم فشاری محسوب می‌شود. پیاده روی را می‌توان بیرون از منزل یا روی تردمیل انجام داد. افرادی كه به آرتروز زانو مبتلا هستند نباید تردمیل را روی حالت شیب تنظیم كنند، چرا كه شیب مكانیك بدن را تغییر داده و باعث می‌شود فشار بیشتری به زانو وارد شود.
دوچرخه سواری
دوچرخه سواری چه در خارج از خانه ، و چه روی دوچرخه سواری ثابت یا دوچرخه‌های اسپینینگ، تمرین هوازی است كه صدمه‌ای به زانوها وارد نمی‌كند. برای كاهش فشار وارده بر زانوها ، پدال‌ها را طوری تنظیم كنید كه زانوها از زاویه ۹۰ درجه بالاتر نیایند.
شنا
شنا یك ورزش هوازی كم فشار است كه انجام آن برای زانوها و سایر مفاصلی كه فشار وزن بر ان‌ها وارد می‌شود آسان است. به شناگران توصیه می‌شود از تكنیك‌های مناسبی در شنا استفاده كنند كه احتمال وارد آمدن فشار بر عضلات كاهش یابد. به عنوان مثال ، افرادی كه در هنگام شنای كرال سینه، تكنیك‌های مناسب تنفسی را به كار نمی‌برند ، ممكن است دچار گردن درد شوند.
استفاده از دستگاه الپتیكال
این تمرین برای بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز زانو ایده آل است ، زیرا با این كه یك فعالیت تحمل وزن است استخوان ها را تقویت می‌كند اما مثل دویدن فشار زیادی بر زانوها وارد نمی‌كند.
برخی افراد ممكن است انجام ورزش‌هایی مثل گلف ، یوگا ، پیلاتس یا سایر برنامه‌های ورزشی كه از مزایای ورزش‌های هوازی برخوردارند را ترجیح دهند. مدت و شدت تمرینات متناسب با نیازهای فرد می‌تواند متغیر باشد.
به عنوان یك قاعده كلی ، افراد باید روال و روشی را انتخاب كنند كه از آن لذت می‌برند ، زیرا احتمال مداومت و پایبندی به آن بیشتر خواهد شد.

ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد ورزش های مناسب برای ساییدگی زانو و ورزش تصویری برای تقویت زانو - ورزش برای تقویت زانو - فیلم ورزش برای ساییدگی زانو - غذای تقویت زانو - ورزش های مضر برای زانو - آیا ورزش برای آرتروز زانو ضرر دارد - ورزش برای زانو درد - ده تمرین برای بهبود زانو درد كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.