• خانه
  • وبلاگ
  • بهترین ورزش برای درمان زانو درد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
بهترین ورزش برای درمان زانو درد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

بهترین ورزش برای درمان زانو درد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/07

این روزها تعداد زیادی از مردم با درد زانو دست و پنجه نرم میكنند. زانو درد یكی از اختلالات معروف است كه میتواند چه برای آدم های پیر و چه برای جوانان و حتی بچه ها اتفاق بیفتد. این درد اكثر به علت ساییدگی و اسیب مفصل های زانو رخ میدهد. شدت درد زانو هم بنا به اسیب، متغیر است. جدا از هزینه های سرسام آوری كه برای درمان زانودرد و عمل زانو وجود دارد، درصورتی كه زانودرد بموقع درمان نشود، در طولانی مدت اثرات نامطلوبی باقی می گذارد.

بهترین ورزش برای درمان زانو درد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  بهترین ورزش برای درمان زانو درد و موضوعات پرجستجوی ده تمرین برای بهبود زانو درد - درمان درد زانو بعد از ورزش - ورزش برای تقویت زانو آسیب دیده - تقویت زانو درد - تصاویر ورزش زانو درد - ورزش زانو برای سالمندان - ورزش برای تقویت زانو - غذای تقویت زانو خواهیم پرداخت.

بهترین ورزش برای درمان زانو درد |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به بهترین ورزش برای درمان زانو درد و پرسش هایی ده تمرین برای بهبود زانو درد - درمان درد زانو بعد از ورزش - ورزش برای تقویت زانو آسیب دیده - تقویت زانو درد - تصاویر ورزش زانو درد - ورزش زانو برای سالمندان - ورزش برای تقویت زانو - غذای تقویت زانو بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


GypHa1uu63

پس از انجام جراحی یا برای بهبود بیماری های زانو و ورزش های مخصوص ابداع شده است. این ورزش را باید تحت نظر پزشك انجام بگیرد. هدف از این ورزش ها ۱- یك تقویت عضلانی عضلاتی كه دور زانو را قرار گرفتند. ۲- افزایش انعطاف پذیری و بالابردن دامنه حركت زانو به اندازه افراد طبیعی است. عضلاتی كه در این ورزش ها تقویت می شوند شامل عضلاتی كه اطراف زانو را فرا گرفته‌اند به علاوه عضلات باسن می باشند.   

عضلاتی كه اطراف زانو را فرا گرفتند شامل :
۱- عضلات چهار سر زانو كه در جلو ران قرار گرفته اند.
۲- عضلات همسترینگ در پشت ران قرار گرفته اند.
۳- عضلات دور كننده یا ابداكتور Abductor كه در خارج ران قرار گرفته اند.
۴- عضلات یا نزدیك كننده ران یا آداكتور Adductor كه در داخل ران قرار گرفته اند . 

كشش تاندون آشیل یا تاندون پاشنه پا
روبروی دیوار بایستید و پای سالم خود را به طرف جلو نزدیك دیوار بگذارید. كمی زانوی خود را خم كنید. پای دردناك خود را به طور مستقیم در پشت خود قرار دهید توجه داشته باشید كه هر دو كف پا باید كاملا روی زمین باشند. به طوریكه زانوی پای سالم كمی خم و زانوی پای دردناك كاملاً صاف باشد. حالا لگن خود را به جلو حركت دهید ۳۰ ثانیه نگه دارید و سپس ۳۰ ثانیه استراحت كنید این كشش را ۱۰ بار تكرار كنید. تاندون ضخیمی كه بالای پاشنه پای شما قرار دارد، تاندون عضله گاستروكنمیوس و سولئوس است. این دو عضله در پشت ساق پای شما قرار دارد و تاندون ها به استخوان پاشنه می چسبد و باعث می شود كه پای شما پبه طرفه پایین حركت كند.

كشش عضله چهار سر ران
برای حفظ تعادل به یك صندلی تكیه دهید یا دست خود را به دیوار بگذارید. سپس روی یك پا بایستید و پای دیگر را به طرف باسن خود برده و پنجه پارا با یك دست بگیرید و آن را به طرف عقب بكشید به طوری كه پای خود را كاملا به باسن خود نزدیك كنید. ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس كمی استراحت كنید و این كار را تكرار كنید. برای هر طرف می توانید ۱۰ بار این كار را تكرار كنید. این كار باعث كشش عضله چهار سر ران یا عضله كوادریسپس می شود. باید كشش را در جلو ران خود حس كنید. توجه داشته باشید كه كمر شما نچرخد.

كشش عضلات همسترینگ یا عضلات پشت ران
بر روی زمین بخوابید و زانوهای خود را خم كنید. سپس یك پا را به طور مستقیم بالا بیاورید و آن را عمود به زمین كنید. و با دو دست ران خود را بگیرید و سعی كنید كه پای خود را به بدن خود نزدیك كنید. صاف كردن زانوی شما باعث كشش عضلات پشت ران می شود و شما باید كشش را حس كنید. اگر نمی توانید با دستان خود پای خود را بگیرید، می توانید قطعه پارچه یا حوله ای را به دور ران خود قرار دهید و آن را به طرف خود نزدیك كنید. پا را حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در این وضعیت نگه دارید. سپس به پایین ببرید. ۳۰ ثانیه استراحت كنید و این كار را ۱۰ بار تكرار كنید و سپس با پای طرف مقابل هم این كار را تكرار كنید. لطفاً دست خود را بر روی زانو قرار ندهید بلكه در پایین زانو قرار دهید.

بلند شدن روی پنجه یك پا
در پشت یك صندلی بایستید یا می توانید دست های خود را به دیوار تكیه دهید. سپس پای سالم را از روی زمین بلند كنید و روی پایی زانوی آن درد می كند بایستید و سپس پاشنه خود را بالا بیاورید یعنی روی پنجه پایی كه زانوی آن درد می كند بایستید.۵ ثانیه نگه دارید سپس ۵ ثانیه استراحت كنید و این كار را ۱۰ بار تكرار كنید.

تقویت چهار سر
برای این كار بر روی یك صندلی بنشینید. عضله چهار سر ( عضله جلوی ران) پای خود را سفت كنید و زانو را باز كنید و پا را به حالت افقی قرار دهید. ۵ ثانیه عضله چهار سر خود را سفت كنید. سپس پای خود را بر روی زمین قرار دهید و این كار را ۱۰ بار تكرار كنید. توجه داشته باشید زانو را تند باز نكنید بلكه به آهستگی و با سفت كردن عضله چهار سر باز كنید.

بهترین ورزش برای درمان زانو درد | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد بهترین ورزش برای درمان زانو درد و ده تمرین برای بهبود زانو درد - درمان درد زانو بعد از ورزش - ورزش برای تقویت زانو آسیب دیده - تقویت زانو درد - تصاویر ورزش زانو درد - ورزش زانو برای سالمندان - ورزش برای تقویت زانو - غذای تقویت زانو كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.