• خانه
  • وبلاگ
  • ورزش برای آرتروز مچ پا |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
ورزش برای آرتروز مچ پا |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

ورزش برای آرتروز مچ پا |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1400/12/14

درد ناحیه مچ پا و خشكی مفصل آن، از نشانه‌های بارز آرتروز مچ پا هستند. بسیاری از افراد در ابتدا این علائم را نادیده می‌گیرند و آنها را نتیجه بالا رفتن سن و مضرات صدمات قبلی می‌دانند. بااین‌حال چنانچه این علائم درمان نشوند می‌توانند به‌تدریج شدیدتر گردند و در انجام فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد كنند.

ورزش برای آرتروز مچ پا |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  ورزش برای آرتروز مچ پا و موضوعات پرجستجوی درمان قطعی آرتروز مچ پا - درمان خانگی آرتروز مچ پا - علائم آرتروز مچ پا - ورزش برای ورم مچ پا - درمان درد مچ پا با ورزش - درمان گیاهی آرتروز مچ پا - درمان آرتروز مچ پا خواهیم پرداخت.

ورزش برای آرتروز مچ پا |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به ورزش برای آرتروز مچ پا و پرسش هایی درمان قطعی آرتروز مچ پا - درمان خانگی آرتروز مچ پا - علائم آرتروز مچ پا - ورزش برای ورم مچ پا - درمان درد مچ پا با ورزش - درمان گیاهی آرتروز مچ پا - درمان آرتروز مچ پا بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


tWAuobA91l

ایجاد تغییراتی در سبك روزانه زندگی‌تان می‌توانند به تسكین درد آرتروز كمك كنند و روند پیشرفت بیماری را آهسته نمایند. این تغییرات عبارتند از:
به حداقل رساندن فعالیت‌هایی كه این عارضه را تشدید می‌كنند.
رو آوردن از فعالیت‌های شدید (ماننددویدن یا تنیس) به فعالیت‌های ملایم‌تر (مانند شنا یا دوچرخه‌سواری) جهت كاهش فشار و تنش روی مچ و كف پا
كاهش وزن برای اینكه فشار روی مفاصل كمتر شود تا در نتیجه درد كاهش پیدا كند و عملكرد مچ پا بهبود یابد. 

ورزش می‌تواند كمك كند تا مچ پایتان بدون درد، قوی و انعطاف‌پذیر شود. ورزش‌های مناسب مچ پا عبارتند از:

ساق پا ایستاده (تمرین پایه و ابتدایی). این تمرین به تثبیت مفاصل مچ پا كمك كرده و موجب تقویت ساق پا نیز می‌گردد. همچنین این تمرین موجب فعال شدن عضلاتی می‌شود كه از مفصل مچ پا حمایت می‌كند. 

ساق پا ایستاده (چرخش خارجی). در این تمرین با چرخش پاها به سمت خارج، زاویه قرارگیری كف پاها را تغییر دهید. این تمرین عضلات مختلفی در ساق پا را درگیر می‌كند. این وضعیت، قوس كف پا را بیشتر كرده و افزایش قوس كف پا به جلوگیری از چرخیدن مچ پا كمك می‌كند.

ساق پا ایستاده (چرخش داخلی). چرخش كف پا به سمت داخل به درگیر شدن و تقویت بخش‌های مختلف پاها كمك كرده و موجب حمایت از مچ پا می‌شود.

كشش عضله آشیل (زردپی) مچ پا. درحالی‌كه كف دست‌های خود را بر روی دیوار گذاشته‌اید به سمت جلو تكیه كنید و پاشنه پا را بر روی زمین نگه‌دارید. شما می‌توانید در تاندون آشیل و ساق پا، كشش را احساس كنید. این تمرین را ۳ بار تكرار كرده و در هر بار تكرار، این حركت را به مدت ۱۰ ثانیه حفظ نمایید.

پلانتار فلكشن (حركت قسمت كف‌پایی به‌طرف پشت ساق پا) به‌وسیله بند استقامتی. استفاده از بند مقاومتی به تقویت عضلات قوس كف پا كمك می‌كند. قوی بودن قوس كف پا مانع از چرخش بیش‌ازحد مچ پا به سمت داخل می‌شود.

دورسی فلكشن (حركت قسمت پشتی پا به طرف ساق پا) به وسیله بند مقاومتی. در این تمرین انگشتان پا به سمت بدن كشیده می‌شود و بدین طریق موجب فعال شدن عضلاتی می‌گردد كه از قسمت جلویی مچ پا محافظت می‌كنند.

راه رفتن بر روی پاشنه پا. این تمرین عضلاتی را به حركت درمی‌آورد كه از ناحیه جلوی مچ پا محافظت می‌كنند و همچنین كف پا را نیز تقویت می‌كند.این تمرین را می‌توان با استفاده از كفش یا بدون آن انجام داد.

ورزش برای آرتروز مچ پا | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد ورزش برای آرتروز مچ پا و درمان قطعی آرتروز مچ پا - درمان خانگی آرتروز مچ پا - علائم آرتروز مچ پا - ورزش برای ورم مچ پا - درمان درد مچ پا با ورزش - درمان گیاهی آرتروز مچ پا - درمان آرتروز مچ پا كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.