• خانه
  • وبلاگ
  • عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد
عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد

1401/01/29

از تزریق سلول‌های بنیادی برای درمان عارضه‌های مختلفی از جمله آرتروز زانو استفاده می‌شود. آرتروز زانو زمانی ایجاد می‌شود كه غضروف مفاصل تخریب شده و در نتیجه سبب محدود شدن عملكرد مفصل و بروز درد می‌شود. این عارضه بسیار شایع می‌باشد. در واقع آرتروز زانو یكی از دلایل اصلی از كار افتادگی در افراد محسوب می‌شود. هر ساله بیش از صد هزار نفر از روش تعویض مفصل زانو استفاده می‌كنند. تا پیش از به‌كارگیری روش تزریق سلول‌های بنیادی به زانو، تنها از روش‌های موقتی و یا جراحی استفاده می‌شده است. تزریق سلول‌های بنیادی سبب كاهش درد و ترمیم غضروف در بسیاری از موارد می‌شود. به همین دلیل هر روزه افراد بیشتری از این روش استفاده می‌كنند. تزریق سلول‌های بنیادی به زانو باعث بهبود كیفیت زندگی و عدم نیاز به استفاده از جراحی می‌شود.

عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مطالب به موضوع  عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو و موضوعات پرجستجوی تزریق سلولهای بنیادی در زانو - درمان ساییدگی زانو با سلولهای بنیادی در مشهد - تزریق سلولهای بنیادی در نخاع - هزینه درمان با سلولهای بنیادی - درمان آرتروز لگن با تزریق سلولهای بنیادی - مركز تزریق سلولهای بنیادی - سلول درمانی زانو - مركز سلول درمانی زانو در مشهد خواهیم پرداخت.

عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو |دكتر سید سعید مهاجرزاده جراح و متخصص ارتوپدی در مشهد : در این مقاله می خواهیم به عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو و پرسش هایی تزریق سلولهای بنیادی در زانو - درمان ساییدگی زانو با سلولهای بنیادی در مشهد - تزریق سلولهای بنیادی در نخاع - هزینه درمان با سلولهای بنیادی - درمان آرتروز لگن با تزریق سلولهای بنیادی - مركز تزریق سلولهای بنیادی - سلول درمانی زانو - مركز سلول درمانی زانو در مشهد بپردازیم لطفا همراه ما باشید.


bYJCBPKLGj 

پس از تزریق سلول‌های بنیادی زانو دردناك و سفت خواهد شد و این حالت برای مدت چند روز پس از درمان ادامه دارد. پس از این كه اثر ماده بی‌حسی از بین رفت، از انجام هر گونه فعالیتی كه سبب افزایش درد می‌شود و همچنین از مصرف داروهای ضد التهابی برای مدت حداقل دو هفته پس از درمان خودداری كنید. می‌توانید جهت كنترل درد از استامینوفن یا داروهای دیگر طبق دستور پزشك استفاده كنید. هر دو تا سه ساعت به مدت ۲۰ دقیقه بایستی از یخ در ناحیه زانو استفاده شود.ادامه فیزیوتراپی در حدود ۱ تا ۲ هفته پس از درمان امكان‌پذیر است. زمان بهبودی به عارضه مورد نظر بستگی دارد. در تمامی موارد، رشد سلول‌های جدید توسط تزریق سلول‌های بنیادی به زمان نیاز دارد. با ادامه بازسازی سلول‌های جدید، به تدریج در میزان درد و دامنه حركتی بهبود احساس خواهد شد.
تزریق سلول‌های بنیادی در صورت استفاده در بخش‌های خاصی از بدن می‌تواند خطرناك باشد ولی استفاده از این روش در ارتباط با عارضه‌های مرتبط با زانو نسبتاً ایمن و بی‌خطر می‌باشد. در صورتی كه از سلول‌های بنیادی بزرگسالان استفاده شود، این روش از كم‌ترین میزان خطر برخوردار خواهد بود چرا كه این سلول‌های بنیادی از بدن خود بیمار گرفته می‌شوند و احتمال پس زدن درمان رفع می‌شود.
عوامل دیگری كه احتمال بروز خطر را افزایش می‌دهند شامل استفاده از انواع متفاوت سلول‌های بنیادی، استفاده از سلول‌هایی كه از بدن بیمار گرفته شده ولی در آزمایشگاه به مرور زمان رشد كرده‌اند و مخلوط كردن سلول‌ها با مواد شیمیایی دیگر می‌باشند. با توجه به این كه تزریق سلول‌های بنیادی در مقایسه با جراحی یك روش غیر تهاجمی محسوب می‌شود، این روش باعث بروز كم‌ترین میزان عوارض جانبی می‌شود. همچنین به ندرت امكان بروز درد در این روش وجود دارد. عوارض شایع مرتبط با تزریق سلول‌های بنیادی به زانو شامل درد خفیف در ناحیه تزریق، خشكی مفصل و ورم می‌باشند.

عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو | جراح و متخصص ارتوپدی | ارتوپد خوب در مشهد - ما تلاش كردین در مورد عوارض تزریق سلولهای بنیادی در زانو و تزریق سلولهای بنیادی در زانو - درمان ساییدگی زانو با سلولهای بنیادی در مشهد - تزریق سلولهای بنیادی در نخاع - هزینه درمان با سلولهای بنیادی - درمان آرتروز لگن با تزریق سلولهای بنیادی - مركز تزریق سلولهای بنیادی - سلول درمانی زانو - مركز سلول درمانی زانو در مشهد كه بسیار در گوگل جستجو شده و مورد سوال قرار گرفته توضیحاتی ارائه نمایی لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با یكی از شماره های 09376368767 - 051-38449326 تماس برقرار كنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل از درمان مطلع شوید.